کد خبر: 7314 A

غوغای قجری در خانه لیلی، محمدرضا و اشکان در میرداماد

غوغای قجری در  خانه لیلی، محمدرضا و اشکان در میرداماد

وقتی در این خانه‌ سفید و زیبا قرار گرفتم، احساس عشق، امنیت و آرامش اولین حس درونی من بود و باعث شد که بتوانم به‌راحتی با ساکنین آن ارتباط برقرار کنم

ایران‌آرت: «ای‌کاش عشق را زبان سخن بود». در اولین برخورد، یاد این قسمت از شعر شاملو افتادم. وقتی در این خانه‌ سفید  و زیبا قرار گرفتم، احساس عشق، امنیت و آرامش اولین حس درونی من بود و باعث شد که بتوانم به‌راحتی با ساکنین آن ارتباط برقرار کنم؛ زوجی جوان و خونگرم که چند ماهی می‌شد حضور اشکان پسر کوچکشان معنایی جدید به زندگی زیبایشان بخشیده بود.

 
قرار گرفتن و همزیستی زوجی که در دکوراسیون منزل نظرات متفاوتی نسبت به یکدیگر داشتند، باعث شده بود تا در طراحی داخلی و چیدمان خانه تعادلی کلی و مناسب برقرار شود، البته طبق گفته‌ خانم خانه در بیشتر موارد محمدرضا بود که حرف آخر را در طراحی زده بود. با ما همراه شوید تا به گوشه و کنار این خانه‌ پراحساس سرکی بکشیم.
 
 
خانه‌ لیلی و محمدرضا در یک نگاه
    تعداد افراد ساکن: ۳ نفر
    شغل اعضای خانه: آقا: بازاری (واردات لوازم و بسته‌بندی) / خانم: مدیر مالی
    موقعیت شهر: تهران / میرداماد
    متراژ فضا: ۱۰۷ متر
    سال ساخت: اواخر دهه‌ ۷۰
    ملک شخصی
    تعداد اتاق‌خواب: ۲ اتاق
    تعداد سرویس: یک حمام و یک دستشویی
    سبک دکوراسیون: مدرن
    رنگ غالب: سفید
    ویژگی برجسته طراحی: حکمرانی رنگ سفید در تمام اجزاء و اکسسوری‌ها
    طراح: بیشتر طبق نظر محمدرضا
    مدت‌زمان بازسازی و طراحی داخلی: حدود یک سال
    بازسازی‌شده
    هزینه­ تقریبی بازسازی خانه: بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان
    هزینه­ تقریبی خرید وسایل دکوراسیون: حدود ۸۰ میلیون تومان
 
 دکوراسیون منزل سفید، خانه مدرن قاجاری در میرداماد!

ورود به خانه‌ سفیدی که از پیش طراحی‌شده
لیلی و محمدرضا یک سال است که در خانه‌ای از جنس عشق و آرامش زندگی می‌کنند. خانه‌ای که پیش از سکونت در آن به مدت یک سال درگیر بازسازی و طراحی داخلی آن بودند تا زندگی خود را با همان اشتیاقی که می‌خواهند آغاز کنند. در ابتدای ورود به خانه با راهرویی مواجه می‌شویم که مقدمه‌ای زیبا را برای ورود به فضای اصلی خانه فراهم می‌کند. پس از اینکه از راهرو می‌گذریم، سفیدی خانه ما را مجذوب خود می‌گرداند. در سمت چپ فضای غذاخوری با مبلمانی زیبا، در سمت راست آشپزخانه و در روبه‌رویمان فضای نشیمن و پذیرایی را می‌بینیم.
 
دکوراسیون منزل سفید، خانه مدرن قاجاری در میرداماد!
پذیرایی و نشیمن در یک فضا
با ورود به فضای نشیمن در ابتدا با ست مبلمانی سفیدرنگ و زیبا مواجه می‌شویم که در هماهنگی رنگی با دیوارها در گوشه‌ای از فضا جا خوش کرده و پذیرایی زیبایی را به وجود آورده است. سفیدی محض فضا با تابلوهای نقاشی زیبا متعادل شده است و تضاد و تقابل مناسبی را ایجاد کرده است. سمت راست هم مبل‌های راحتی توگو در رنگ‌های سفید و قرمز جلوی میز تلویزیون قرارگرفته و با چیدمانی مناسب باعث خلق فضایی صمیمی و جداگانه در نشیمن شده است. فضای جلوی تلویزیون، موردعلاقه‌ محمدرضا است؛ فضایی که در زمستان لحافی قرمزرنگ بر روی میز قرارگرفته، کرسی زیبایی را به وجود آورده و مبل‌های راحتی توگو در اطراف آن قرارگرفته‌اند.
 
دکوراسیون منزل سفید، خانه مدرن قاجاری در میرداماد!
 
طراحی آشپزخانه
آشپزخانه به‌صورت مدرن و باز طراحی‌شده است و به‌جای اپن(پیشخوان)، شاهد جزیره‌ای سفیدرنگ در آن هستیم که گاز بر روی آن قرارگرفته و کشوهای ظروف در زیر آن تعبیه‌شده است. این زوج جوان برای خرید ظروف هم توجه ویژه‌ای به رنگ داشته و غالباً ظروف سفید و مشکی را خریداری کرده‌اند.
طبق خواسته‌ ساکنین این خانه، یخچال، فریزر، ماشین ظرف‌شویی و سوپر آشپزخانه به‌صورت توکار طراحی و اجرا شده است. به‌طوری‌که در نگاه اول حضور این وسایل به چشم نمی‌آید.
 
دکوراسیون منزل سفید، خانه مدرن قاجاری در میرداماد!
طراحی دیوارها با تابلوهای نقاشی
برای طراحی دیوارهای نشیمن از تابلوهای عکس و نقاشی نسبتاً متعدد و مختلفی بهره گرفته‌شده است. انتخاب و چیدمان این تابلوها طبق سلیقه و نظر لیلی صورت گرفته است. بر روی دیوار ورودی آشپزخانه، شاهد تابلوی نقاشی چهره‌ یک مرد هستیم که در زیر آن یک میز گرد مشبک با گرامافونی زیبا قرارگرفته است. در این تابلو چهره‌ جد پدری خانم مستوفی‌الممالک یعنی میرزا یوسف آشتیانی (مستوفی‌الممالک) صدراعظم دربار ناصرالدین‌شاه نقاشی شده است. شاید یکی از دلایل علاقه‌ لیلی؛ خانم خانه به لوازم عتیقه، سنتی و دکوراسیون کلاسیک، همین باشد که او از نوادگان خانواده‌ای بزرگ و اصیل است.
 
دکوراسیون منزل سفید، خانه مدرن قاجاری در میرداماد!
وسایل تزئینی و عتیقه
در گوشه و کنار این خانه وسایل تزئینی از مجسمه و قاب عکس گرفته تا ظروف دکوری مختلف به چشم می‌خورد. برخی از ظروف عتیقه از اجداد پدری خانم خانه به ارث رسیده است. نکته‌ جالب‌توجه در اکسسوری‌های این خانه مجسمه‌های کوچکی هستند که بر روی میز تلویزیون قرارگرفته‌اند. این مجسمه‌ها هرکدام المان و نماد یک کشور خاص بوده و خاطره‌ای از سفرهای این زوج جوان‌اند؛ بنابراین با تماشای مجسمه‌ها، شاهد آلبومی تصویری از سفرهای خارجی این خانواده هستیم.
 
دکوراسیون منزل سفید، خانه مدرن قاجاری در میرداماد!
طراحی اتاق‌خواب
در طراحی اتاق‌خواب، خانم خانه به‌تنهایی دست‌به‌کار شده است و برای تحقق خواسته‌ خود دست به ابتکاری خلاقانه زده است. به این صورت که با استفاده از چهار عدد میله‌ پرده و نصب آن در چهار طرف تخت‌خواب، تورهای سفید را به شکلی مواج و چین‌خورده از آنها آویزان و اتاق‌خواب و تخت‌خواب را به شکلی دلخواه طراحی کرده است. همین اتفاق باعث شده است تا اتاق‌خواب خانه به فضای دلخواه و دوست‌داشتنی لیلی تبدیل شود.
 
دکوراسیون منزل سفید، خانه مدرن قاجاری در میرداماد!
 
طراحی اتاق کودک
اتاق‌خواب اشکان؛ پسر ۴ ماهه‌ خانواده هم طراحی ویژه و خاص خود را دارد. در اتاق خواب کودک این خانه استفاده از مبلمان خاص در کنار فرش کوچک و زیبای کف، هماهنگی خاصی را به وجود آورده است. رنگ‌های شاد و سرزنده را بیشتر در عروسک‌ها و وسایل بازی کودک می‌بینیم که با توجه و دقت خاصی چیدمان شده‌اند.

[این گزارش را معین قوی در وب‌سایت پیدانه منتشر کرده است]

دکوراسیون دکوراسیون داخلی
نظرات خوانندگان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین