کد خبر: 1073 A

چرا کنسرت بانوان قبل از تاریکی هوا انجام می شود؟

چرا کنسرت بانوان قبل از تاریکی هوا انجام می شود؟

حسین هاشم پور

ایران آرت : حسین هاشم پور : کنسرت موسیقی خواهران گلچین ساعت دو بعد از ظهر در تالار وحدت برگزار شد؛ تعیین چنین ساعتی برای کنسرت حیرت انگیز است، البته انجام کنسرت بانوان در ساعات چسبیده به ظهر مختص دیروز و امروز نیست، سالیان سال است ساعات نامتعارفی به این گونه کنسرت ها اختصاص می یابد، پیشترها این ساعت سه و نهایتا چهار و پنج بعد از ظهر بود اما به تازگی به سوی ظهر و احتمالا در آینده به صبحگاهان مایل شده که مایه تعجب افکار عمومی ست.

یک -

خوانندگان زن مجال آلبوم موسیقی ندارند،تنها فرصت دیده شدن آنها همین کنسرت های اختصاصی برای خانم هاست؛ از این گذشته در این سال ها نوازندگان زن هم برای نوازندگی در بسیاری از شهرستان ها با محدودیت روبرو شده اند... از این روست که برپایی کنسرت بانوان در ساعت های دو سه بعد از ظهر، آن هم وسط هفته، ظلم مضاعفی به آنهاست؛ غیر از ریزش مخاطب، تعیین چنین ساعت هایی نوعی بی احترامی به موزیسین های زن است.

دو-

عجیب است چرا برپایی کنسرت بانوان در شهرستان ها با افول جدی روبروست، همین انگشت شمار کنسرتی که اجرا می شود هم مختص تهران است، حال آنکه به یقین زنان سراسر ایران هم از منظر هنری و هم به جهت شور و نشاط اجتماعی به اینگونه رویدادها نیاز ضروری دارند؛ برای خوانندگان زن هم که نام های بزرگی مانند سیمین غانم، پری زنگنه، پری ملکی، سیما بینا .... و بسیاری نام های جوان در میان شان می درخشد روا نیست طنین صدای شان فقط در تهران به گوش مخاطبان برسد، کم ترین حق شان این است که زنان سراسر ایران آوازه خوانی شان را بشوند و به خاطر بسپارند... گفته می شود حساسیت دلواپسان در شهرستان ها نسبت به کنسرت بانوان بیشتر از کنسرت های عادی ست که این هم از عجایب روزگار است زیرا به حتم در کنسرت بانوان بزرگترین دلواپسی های دلواپسان به خودی خود حل است.

سه -

لابد شوخی کردند دوستانی که پاسخ دادند کنسرت بانوان ساعاتی برگزار می شود که قبل از تاریکی هوا مخاطبانش به خانه ها بازگشته باشند! این را چند دوست موزیسین گفتند زیرا هر چه فکر کردند درنیافتند چرا کنسرت زنان مثل هر کنسرت دیگری ساعت هشت و نه شب اجرا نمی شود؟!

 

حسین هاشم پور حسین عبدالهاشم پور کنسرت بانوان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین