کد خبر: 13970 A

تقدیر از همایون شجریان و سهراب پورناظری در جشن خانه موسیقی

تقدیر از همایون شجریان و سهراب پورناظری در جشن خانه موسیقی

هجدهمین جشن خانه موسیقی ایران با معرفی هنرمندان و آثار برگزیده برگزار شد.

ایران آرت: هجدهمین جشن خانه موسیقی ایران سه شنبه شب ۲۱ آذر با اجرای چندین برنامه موسیقایی، اهدای جوایز برگزیدگان بخش بهترین آلبوم و قدردانی از چند هنرمند پیشکسوت در تالار وحدت تهران برگزار شد.

در بخش یادبود درگذشتگان موسیقی ایران که به درگذشت هنرمندان فقید موسیقی ایران از مهر سال ۹۵ تا دی ماه سال ۹۶ اختصاص داشت یاد و خاطره تعدادی از هنرمندان موسیقی اصیل ایرانی گرامی داشته شد.

در بخش تقدیر شوندگان نیز ستاد برگزاری هجدهمین جشن خانه موسیقی از بیاض امیر عطایی سازنده سازهای موسیقی ایرانی، محمود امینی صدابردار پیشکسوت موسیقی ایرانی، همت علی رضایی سرنا نواز اهل الشتر،  شکر علی رضایی نوازنده دهل و خواننده موسیقی نواحی ایران، رضا شفیعیان نوازنده پیشکسوت سنتور، شاکه ماکاریان نوازنده پیشکسوت پیانو، جاوید مجلسی رهبر ارکستر سازهای بادی تهران، نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر، محمد مقدسی نوازنده پیشکسوت ویولن، سید علیرضا میرعلی نقی پژوهشگر موسیقی قدردانی کرد.

در بخش دیگری از این مراسم و در بخش مسابقه دوسالانه آلبوم برتر، آلبوم «در عشق زنده باید» به آهنگسازی مجید مولانیا و خوانندگی وحید تاج در بخش موسیقی سنتی و آلبوم «رگ خواب» به آهنگسازی سهراب پورناظری و خوانندگی همایون شجریان در بخش آلبوم برگرفته از موسیقی ردیف دستگاهی به عنوان آلبوم برتر معرفی شد.

در بخش موسیقی کلاسیک نیز آلبوم «آکاپلا» با هنرمندی گروه آوازی «دامور» به سرپرستی فراز خسروی دانش به عنوان مجموعه برگزیده انتخاب شد.

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی در بخشی از این مراسم بیان کرد:  اخیرا وزیر فرهنگ و ارشاد گفتند که در سه ماه گذشته لغو کنسرت نداشتیم که البته باید گفت ۲ ماه از این سه ماه، محرم و صفر بوده است. به هر حال امیدواریم سال آینده وزیر ارشاد همین جا بگویند که در سال گذشته هیچ لغو کنسرتی نداشتیم. نکته دیگر اینکه هر سال عده ای جوان با اشتیاق از مراکز آکادمیک فارغ التحصیل می شوند که بحث اشتغال این هنرمندان معضلی است که باید برای شان فکری اساسی کرد. متاسفانه بدنه موسیقی و بازار موسیقی آنقدر رونق ندارد که این عزیزان بتوانند به درستی در شرایط مطلوب به فعالیت مشغول باشند. مساله دیگر هم نوازندگی خانم ها است که متاسفانه در بخشی از کشور ممنوع است. چرا یک زن حق تحصیل موسیقی دارد اما حق نوازندگی ندارد. در چند استان این کشور هنوز خانم های گروه اجازه رفتن روی صحنه را ندارند و این مورد قبول ما و اهالی موسیقی نیست.

 

 

 

 

همایون شجریان سهراب پورناظری جشن خانه موسیقی ایران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین