کد خبر: 15372 A

اریک کلاپتون به سرنوشت بتهوون دچار می‌شود؟

اریک کلاپتون به سرنوشت بتهوون دچار می‌شود؟

اریک کلاپتون، خواننده و نوازنده مشهور انگلیسی، به زودی ناشنوا می‌شود.

ایران‌آرت: پرنسا لاتینا نوشت: «اریک کلاپتون» هنرمند برنده جایزه «گرمی» که از مشهورترین خواننده‌ها و گیتاریست‌ها جهان محسوب می‌شود، در حال از دست داد شنوایی‌اش است.

او مبتلا به بیماری وزوز مزمن گوش شده که منجر به از دست دادن کامل شنوایی می‌شود. «کلاپتون» در مصاحبه با «بی.بی.سی» گفت: تنها چیزی که الان دغدغه‌اش را دارم، گذراندن دهه ۷۰ زندگی‌ام و فعال بودنم است. من دارم ناشنوا می‌شوم، وزوز گوش دارم، اما دست‌هایم آماده کار کردن هستند.

وی ادامه داد: امیدوارم مردم برای چیزی بیشتر از کنجکاوی به دیدنم بیایند. می‌دانم که این هم بخشی از داستان است، چون برای خودم هم شگفت‌انگیز است که هنوز اینجا هستم.

«کلاپتون» ۷۲ ساله که از جمله تأثیرگذارترین گیتاریست‌ها است، سال ۲۰۱۶ اعلام کرده بود که آسیب سیستم عصبی موجب شده او دیگر نتواند گیتار بزند. با این حال، او برنامه توری را در جولای امسال دارد و هنوز آن را لغو نکرده است.

«اریک کلاپتون» در دهه ۱۹۷۰ با آهنگ‌هایی از جمله «Croosroards» و «Layla» به شهرت رسید؛ اما نبوغ، دانش و استعداد هنری او در سایه اعتیادش به هرویین و بعدها الکل قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، او دو سال پیش در این‌باره گفت: با توجه به این‌که زندگی من همواره با اعتیاد همراه بوده، همین که زنده هستم مساله بسیار بزرگی است. در واقع باید خیلی سال پیش می‌مردم.

این نوازنده،ترانه‌سرا و آهنگساز انگلیسی یک جایزه «گرمی» در کارنامه خود دارد و تنها فردی است که سه‌بار به عضویت تالار مشاهیر «راک اند رول» درآمده است.

«کلاپتون» در سال ۲۰۱۳ به سبب درد در ناحیه کمر مجبور شد چند تور کنسرت خود را لغو کند. او مبتلا به اختلال عصبی محیطی است که باعث می‌شود اعصاب در بخش‌های گوناگون بدن دچار آسیب می‌شوند. دلایل زیادی از جمله مصرف افراطی الکل برای این بیماری معرفی شده است.

 

جایزه گرمی اریک کلاپتون بتهوون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین