کد خبر: 16696 A

آثار شنیده نشده نابغه فقید موسیقی راک به بازار می‌آید

آثار شنیده نشده نابغه فقید موسیقی راک به بازار می‌آید

48 سال پیش از مرگ جیمی هندریکس، آلبومی شنیده نشده از این موزیسین سرشناس منتشر خواهد شد.

ایران آرت: آلبوم جدیدی از جیمی هندریکس با تعدادی از آهنگ­‌های وی که بین سال‌های ۱۹۶۸ و ۱۹۷۰ ضبط شده و تاکنون منتشر نشده‌اند، ماه آینده وارد بازار موسیقی می‌شود.

به گزارش ایران آرت به نقل از آسوشیتدپرس، شرکت­‌های ضبط و انتشار موسیقی 'اکسپرینس هندریکس" و "لگاسی" اعلام کردند آلبوم جدید جیمی هندریکس با عنوان "هر دو سوی آسمان" روز نهم مارس ۲۰۱۸ منتشر می­‌شود. این آلبوم حاوی ۱۳ ترانه است که ۱۰ ترانه از آن تا به حال منتشر نشده است.

جیمی هندریکس سال ۱۹۷۰ و در سن ۲۷ سالگی درگذشت. آلبوم تازه که قرار است منتشر شود، به عنوان بخش سوم از سه­‌گانه این هنرمند در حوزه نوازندگی گیتار برقی است.

از سه­ گانه مزبور، بخش­‌های اول و دوم با عنوان "دره­‌های نپتون" در سال ۲۰۱۰ و «مردم، جهنم و فرشتگان» در سال ۲۰۱۳ منتشر شده است.

ادی کریمر که به عنوان مهندس ضبط در تمام آلبوم­‌های جیمی هندریکس در زمان زندگی این هنرمند همکاری داشته است، در مصاحبه­‌ای گفته که سال ۱۹۶۹، سالی "سرشار از تجربه" برای هندریکس بود و اینکه چقدر از کار روی آلبوم آخر وی، شگفت­‌زده شده است.

وی افزوده است: به محض این که شروع به گوش دادن می­‌کنید، موهای‌تان سیخ می­‌شود. و به واقع کاری اساسی و عالی است. فکرش را بکنید، ۴۰ یا ۵۰ سال گذشته و حالا شما دارید به آلبوم گوش می­‌کنید و باورتان نمی­‌شود.و مدام به خود می­‌گویید: خدای من! این کار و اجرا، فوق­‌العاده است.

بسیاری از ترانه­‌های این آلبوم با "دسته کولی­‌ها" - "بند آف جیپسیز" - که گروه موسیقی سه­‌گانه هندریکس با حضور «بادی مایلز» و «بیلی کاکس» بود، ضبط شده است. "استفن استیلز" در دو ترانه این آلبوم با عنوان­‌های "۲۰ دلار کافی است" و "وود استاک" حضور دارد.

ادی کریمر به آسوشیتدپرس گفت: "هر دو سوی آسمان"، آلبوم آخر این سه­‌گانه است. با این حال اگر کسی کاری از جیمی هندریکس در انباری خانه پیدا کرد، همواره می‌توان روی آن کار کرد و آن را آماده عرضه کرد.

وی افزود که شماری از صداهای اصلی و زنده در زمان اجرای هندریکس در حال ضبط و چند ویدئو هم در دسترس است که قرار است آن­ها هم عرضه شوند.

جیمی هندریکس در ۱۸ سپتامبر ۱۹۷۰ در زیرزمین هتلی در لندن، مرده پیدا شد. جیمی هندریکس در فهرست­‌های زیادی از نوازندگان برتر گیتار الکتریک، در صدر است.

جیمی هندریکس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین