کد خبر: 17418 A

رابرت پلنت با "لد زپلین" به صحنه بر می‌گردد

رابرت پلنت با "لد زپلین" به صحنه بر می‌گردد

اعضای قدیمی "لد زپلین" پس از سال‌ها در جشن پنجاه سالگی گروه با هم به روی صحنه خواهند رفت.

ایران آرت – سجاد مالمیر: رابرت پلنت، خواننده و نوازنده افسانه‌ای گروه "لد زپلین" اعلام کرد در حال مذاکره با سایر اعضا برای برگزاری جشن 50 سالگی گروه است.

به گزارش ایران آرت به نقل از میرور، اعلام این خبر تمامی طرفداران "لد زپلین" را شوکه کرد چون از آخرین اجرای مشترک پلنت با دیگر اعضای گروه چند سال می‌گذرد و طرفداران "لد زپلین" انتظار اجرای دوباره همه اعضای گروه با هم را نداشتند. 

رابت پلنت طی ده سال گذشته هر گونه بازگشت به "لد زپلین" و اجرای صحنه‌ای دوباره با جیمی پیج و جان پل جونز را رد کرده بود ولی حالا تصمیم گرفته همراه با اعضای قدیمی جشن 50 سالگی گروه را برگزار کند که این اتفاق به عقیده خودش نشانه تعلق خاطر او به گروه است.

خواننده "لد زپلین" گفت: ما در حال صحبت و برنامه‌ریزی برای جشن 50 سالگی گروه هستیم و می‌دانیم این کار اساساً کار دشواری است و دقیق نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد ولی دوست داریم در پنجاهمین سالگرد تأسیس گروه و همینطور در سی و هشتمین سالگرد مرگ جان (جان بونام) این کار را انجام بدهیم.

جان بونام، درامر گروه "لد زپلین" بود که در سال ۱۹۸۰ در اثر مصرف الکل جان سپرد. پس از مرگ بونام، گروه منحل شد و به کار خود پایان داد. از آن زمان تا کنون، اعضای زنده گروه گاهی اوقات با هم با همکاری کرده‌اند. موفق‌ترین بازدیدار آن‌ها در کنسرت سال ۲۰۰۷ لندن رقم خورد که جیسون بونام، فرزند جان بونام، جای پدرش درامز نواخت. آن کنسرت با ۲۰ میلیون درخواست بلیت، پرتقاضاترین کنسرت تاریخ موسیقی لقب گرفته است.

اما بازگشت "لد زپلین" تنها در جشن 50 سالگی و اجرای صحنه‌ای خلاصه نمی‌شود بلکه گروه در ماه اکتبر یک کتاب تصویری منتشر می‌کند و در صدد انتشار یک آلبوم لایو منتشر نشده نیز هست که همه این‌ها می‌تواند برای علاقه‌مندان به موسیقی راک اتفاقاتی شگفت‌انگیز باشد. 

گروه "لد زپلین" یکی از موفق‌ترین، نوآورانه‌ترین و تأثیرگذارترین گروه‌های تاریخ موسیقی است که تا کنون بالغ بر 300 میلیون نسخه از آثارش در سراسر دنیا به فروش رسیده است. هر ۹ آلبوم این گروه در تاپ تن بیلبورد آمریکا و چارت بریتانیا جای گرفته که رکورد منحصر به فردی است. از این گروه در کنار "پینک فلوید" و "کوئین" به عنوان گروه‌های برتر تاریخ موسیقی راک یاد می‌شود. ​

جیمی پیج لد زپلین رابرت پلنت جان بونام
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین