کد خبر: 20096 A

خواننده دوره‌گرد برنده جایزه معتبر موسیقی شد

خواننده دوره‌گرد برنده جایزه معتبر موسیقی شد

جایزه مسابقه تاینی دسک به خواننده و نوازنده دوره‌گرد آمریکایی رسید.

ایران آرت: پس از ماه‌ها تلاش بالاخره چهارمین برندۀ مسابقۀ سالانۀ تاینی دسک مشخص شد. برندۀ رقابت تاینی دسک (Tiny Desk) امسال شرکت کننده‌ای ۳۴ ساله از ایالت جرجیای امریکا بود که در حال حاضر در لس آنجلس زندگی می‌کند و در خیابان‌های این شهر ساز می‌زند.

این شرکت کنندۀ با استعداد که نایا ایزومی نام دارد با گیتار و صدای احساسی و زیبایش داوران را تحت تاثیر قرار داد. ویدئوی «Soft Spoken» که او برای ورود به این مسابقه برای فرستاد در پارکینگ خانه‌اش ضبط شده و حاکی از مهارت و لطافتی است که او در موسیقی‌اش از آن بهره می‌برد.

به گزارش نوا، برنامۀ تاینی دسک که شامل یک سری ویدئو از اجرهای زنده در یک کتابخانۀ کوچک است در سال ۲۰۰۸ آغاز شد. دو اجرای ایرانی نیز در این برنامه انجام شده است. اولین بار در سال ۲۰۱۲ کیهان کلهر در تاینی دسک برنامه اجرا کرد و سال بعد محمدرضا شجریان به همراهی برادران پورناظری که ویدئوی هر دو اجرا در اینترنت موجود است.

این برنامه توسط رسانۀ موسیقی ان‌پی‌آر به طراحی و میزبانی باب بویلن شکل گرفته است اما بخش مسابقۀ آن در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد. در آن سال ان‌پی‌آر، از علاقمندان دعوت کرد برای شرکت در این مسابقه از خودشان ویدئو بفرستند.

از آن پس این مسابقه هرساله برگزار می‌شود و بیش از ۶ هزار نفر در آن نام‌نویسی می‌کنند. هیئت داوران این مسابقه شامل بخشی کارکنان ان‌پی‌آر و بخشی موزیسین‌های برجسته هستند. برگزیدگان سال‌های گذشته به ترتیب عبارتند از خواننده و آهنگساز افریقایی-امریکایی Fantastic Negrito (2015)، نوازندۀ ویولن و خوانندۀ امریکایی موسیقی فولک Gaelynn Lea (2016) و گروه فانک و سول امریکایی Tank and the Bangas (2017)

 

محمدرضا شجریان کیهان کلهر تاینی دسک مسابقه تاینی دسک نایا ایزومی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین