کد خبر: 23066 A

کنسرت استاد آواز بندری در تهران

کنسرت استاد آواز بندری در تهران

سرپرست گروه موسیقی "کیدی" هرمزگان از تلاش برای برگزاری مجموعه کنسرت های این گروه به خوانندگی استاد خالوقنبر راستگو در تهران و بندرعباس خبر داد.

ایران آرت: ومینا تنی پژوهشگر، نوازنده و سرپرست گروه موسیقی «کیدی» هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به استقبال خوبی که از کنسرت گروه ما به خوانندگی استاد خالوقنبر راستگو در ایام برگزاری جشنواره موسیقی فجر سال ۹۶ انجام گرفت، تصمیم گرفتیم به منظور آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان با موسیقی منطقه هرمزگان برنامه ریزی هایی را برای برگزاری دوباره این کنسرت ها در تهران و بندرعباس انجام دهیم که هنوز نمی توانم درباره تاریخ برگزاری آنها اطلاع رسانی دقیقی داشته باشم.

وی ادامه داد: ما همراه با سایر اعضای گروه برنامه ریزی هایی را آغاز کرده ایم که در سال جاری بتوانیم موفقیت کنسرت سال ۹۶ را تکرار کنیم و در این کنسرت ها به طور حتم از استاد غلامی نوازنده عود و صدای استاد خالوقنبر راستگو استفاده خواهیم کرد.

این پژوهشگر موسیقی نواحی ایران در پایان درباره فعالیت های دیگر عنوان کرد: از چندی پیش مشغول تدوین و گردآوری پژوهشی درباره موسیقی زنان منطقه هرمزگان هستم که به زودی هم در قالب یک اثر تالیفی و هم یک اثر صوتی در دسترس مخاطبان قرار می گیرد. این پژوهش در راستای اهداف مورد نظر گروه «کیدی» با هدف معرفی موسیقی مناطق مختلف هرمزگان عرضه می شود.

گروه موسیقی «کیدی» از سال ۹۱ با هدف معرفی و رونمایی موسیقی مناطق مختلف هرمزگان و نیز با هدف حفظ اصالت ها و سنت های موسیقی تشکیل شد. اساس فعالیت های این گروه برمبنای پژوهش های میدانی اعضای آن است . گروه «کیدی» تاکنون در چندین رویداد و جشنواره موسیقی کشور از جمله سی و سومین جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه پرداخته است.

این گروه در ایام برگزاری جشنواره موسیقی فجر یکی از جذاب ترین  کنسرت های این رویداد موسیقایی در بخش موسیقی نواحی را به خوانندگی خالو قنبر راستگو رقم زد.

خالو قنبر قنبر راستگو موسیقی جنوب
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین