کد خبر: 23816 A

سد مقاومت در برابر موسیقی در مشهد شکست

سد مقاومت در برابر موسیقی در مشهد شکست

حسام‌الدین سراج گفت: خوشحالیم که سد مقاومت در برابر موسیقی در مشهد شکست.

ایران آرت: حسام‌الدین سراج امروز در نشست خبری کنسرت خود در مشهد در محل پردیس هویزه مشهد سخن گفت.

به گزارش ایسنا، سراج در این نشست اظهار کرد: خدا را شکر که سد مقاومت در برابر موسیقی در مشهد شکسته شد و امیدواریم که این روند به شکل صحیحی در آینده ادامه پیدا کند و معنویت موسیقی فراموش نشود.

وی ادامه داد: خطه خراسان خطه ادب و هنر است و سرزمین شجریان و مشکاتیان و سرور احمدی و دیگر بزرگانی است که به شعر و ادب این سرزمین خدمت‌های فراوان و متعددی کرده‌اند.خراسان و مشهد سرزمین ویژه‌ای است که امیدواریم این روند به نحو صحیحی در آینده نیز در آن ادامه پیدا کند.

سراج خاطرنشان کرد: من وقتی در مشهد به روی صحنه رفتم این اتفاق با ناباوری روی داد و هنگامی که سرپرست گروه بامداد با من تماس گرفتند متوجه شدم که ظاهرا هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌اند و شرایط برای برگزاری کنسرت را فراهم کرده‌اند.

وی عنوان کرد: شب اول اجرای این کنسرت با کمی تردید برگزار شد ولی در ادامه خوشبختانه متوجه شدیم که مشکلی وجود ندارد و شرایط برای ادامه روند برگزاری کنسرت فراهم است.

این خواننده موسیقی سنتی اضافه کرد: موسیقی و مذهب با یکدیگر تضادی ندارند و در طول یکدیگر هستند ولی دعوایی مجازی بین مقوله مذهب و موسیقی همواره وجود و ادامه داشته و خواهد داشت چون برخی علما معتقدند موسیقی حرام است یا مشکل دارد. 

سراج تصریح کرد: ما برای آینده هم درخواست آزادی بیشتر داریم تا هنرمندان بتوانند ارتباط بیشتری با مردم داشته باشند و بهتر و بیشتر به مردم خود خدمت کنند.

وی خاطرنشان کرد: هرچه که منع شود به نحو دیگری رشد می‌کند و به همین دلیل وقتی در مشهد منع موسیقی وجود دارد موسیقی زیرزمینی در این شهر رشد می‌کند اتفاقی که امروز روی داده و ما شاهد آن هستیم.

مشهد کنسرت لغو کنسرت حسام الدین سراج سراج
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین