کد خبر: 24264 A

اعتراف جالب حسین علیزاده / تعداد خوانندگان خوب زن در ایران بیشتر است

اعتراف جالب حسین علیزاده / تعداد خوانندگان خوب زن در ایران بیشتر است

حسین علیزاده تأکید کرد که در جشنواره‌ای که بخش زنان را از مردان تفکیک کند، حضور نخواهد داشت.

ایران آرت: نشست رسانه‌ای دوازدهمین جشنواره موسیقی جوان صبح امروز، دوشنبه (15 مرداد ماه) با حضور حسین علیزاده و هومان اسعدی در طبقه پنجم ساختمان جدید دفتر موسیقی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، هومان اسعدی (دبیر جشنواره) در جواب سوال یکی از خبرنگاران که از حضور بانوان در بخش آواز پرسید، گفت: در فراخوان در هیچ بخشی ذکر نشده است که منعی برای آواز بانوان وجود دارد. اگر تعداد به حد نصاب برسد، استادان موسیقی بانوان می‌توانند خودشان هیئت داوران تشکیل دهند و آثار را در سالنی جدا با حضور بانوان بررسی کنند اما هیچ اثری ارسال نشده است.

حسین علیزاده نیز تصریح کرد: دوست دارم این را آشکار بگویم که در حال حاضر تعداد خوانندگان زن که موسیقی ایرانی را باکیفیت خوب اجرا می‌کنند از آقایان بیشتر است، منتها چون امکان حضور روی صحنه برایشان نیست صحنه به دست آقایان سپرده شده است. هنر موسیقی جزو مقدسات من است و تن به این کار نخواهم داد و در جشنواره‌ای که بخش زنان را از مردان تفکیک کند حضور نخواهم داشت.

وی افزود: اگر شما بگویید ما 10 خواننده خوب مرد داریم من 100 خواننده خوب زن به شما معرفی می‌کنم. من می‌دانم خیلی از خوانندگان زن هستند که هیچ وقت در کنسرت‌های زنانه شرکت نکرده‌اند. ما این قوانین را وضع نکرده‌ایم و به آن تن نمی‌دهیم.

حسین علیزاده در ادامه این نشست گفت: من جشنواره جوان را به عنوان آینده‌ای فرهنگی و نه صرفا موسیقایی می‌دانم. موسیقی با تمام مشکلاتی که داشته به حیات خود ادامه داده است. اگرچه تعداد شرکت‌کنندگان در جشنواره زیاد است اما نسبت به کل نوازندگان در ایران کم است.

او ادامه داد: این را جوری بنویسید که نیاز به سانسور نداشته باشد؛ هر چقدر ارگان‌های دولتی در این چهار دهه با موسیقی مخالفت کردند، مردم انگیزه‌شان بیشتر شد که بچه‌هایشان را به دنبال موسیقی بفرستند. 

حسین علیزاده خواننده زن جشنواره موسیقی جوان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین