کد خبر: 26597 A

نظر گلپا درباره سیاسی شدن هنرمندان

نظر گلپا درباره سیاسی شدن هنرمندان

اکبر گلپایگانی گفت همواره به تمام هنرمندان پیشنهاد کرد‌ه‌ام که به دنبال سیاست نروند و هنرشان را سیاسی نکنند.

ایران آرت: اکبر گلپایگانی حالا 85 سالگی خود را می‌گذراند. بسیاری از پدران و مادران ما خاطرات زیادی را با او در جوانی تجربه کرده‌اند. خواننده پیشکسوت کشورمان امروز سر حال است و استدلال‌های خاص خود را نسبت به فضای هنری و موسیقی حاکم دارد. 

اکبر گلپا خواننده پیشکسوت همزمان با روز مولوی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفت: «همواره در طول تاریخ انسان‌هایی هستند که ماندگار می‌شوند و کسانی هم هستند که به صورت معمولی زندگی می‌کنند و عمر خود را به پایان می‌رسانند. اما کسانی مثل حافظ، مولوی و سعدی ماندگار شدند. برای خودم هم گاهی سوال پیش می‌آید که چرا این افراد تا این حد بین مردم محبوب بودند و هنوز هم هستند. زیرا آنها حرف دل مردم را زدند و این صحبتها را هم با جان و دل بیان کردند. عقیده دارم هر کسی که به خدا نزدیک تر است با مردم هم ارتباط بهتری دارد.»

گلپا ادامه داد: «همواره به تمام هنرمندان پیشنهاد کرد‌ه‌ام که به دنبال سیاست نروند و هنرشان را سیاسی نکنند. هنرمندی که سیاسی فکر می‌کند خلاقیت خود را از دست می‌دهد. شاید باورتان نشود اما ما آن زمانها فقط روی هنر و موسیقی تمرکز داشتیم زیرا مسائل دیگر ربطی به ما نداشت و هیچگاه نیز درباره آن اظهار نظر نمی‌کردیم.»

گلپا در انتها گفت: «امروز شرایط هنرمندان نسبت به گذشته بهتر شده است. من و بسیاری از خواننده‌های مطرح آن زمان تمرین نداشتیم. بسیاری از مواقع بدون تمرین و گذراندن دور‌ه‌های خاص به مراسم می‌رفتیم و می‌نواختیم. تا آخرین لحظه که وارد استودیو می‌شدیم از قبل این آگاهی و این همه تمرینی که امروز بچه‌ها انجام می دادند نداشتیم. عدم امکانات حس اکتشاف و خلاقیت را در نسل من بیشتر می‌کرد.»

حافظ اکبر گلپایگانی مولوی سعدی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین