کد خبر: 26794 A

پرفروش‌ترین آلبوم‌های ایران / خواننده آلبوم اولی بالاتر از همایون و چاوشی

پرفروش‌ترین آلبوم‌های ایران / خواننده آلبوم اولی بالاتر از  همایون و چاوشی

آلبوم جدید امیر عظیمی پرفروش‌ترین آلبوم روزهای اخیر در بازار موسیقی ایران است.

ایران آرت: به نظر می رسد موسیقی پاپ سطحی که در سال‌های اخیر به اوج شهرت خود رسیده بود، کم کم آتشش سرد شده است. در این مدت، خوانندگان و باندهای متعدد، بدون داشتن هیچ گونه تجربه و خلاقیتی، وارد عرصه موسیقی پاپ شده و با انتشار تک‌آهنگ های دستگاهی، در مدت کوتاهی به اصطلاح هیت شدند و به شهرت رسیدند اما این روزها که به فروش آلبوم ها نگاه می کنیم، می بینیم خبری از آن موسیقی‌های سطحی با اشعار دم دستی وجود ندارد و موسیقی پاپ، در سطح و کیفتی بالاتر - بیشتر در ژانر پاپ راک- به حیات خود ادامه می دهد. به گزارش قانون، در این گزارش به پرفروش‌ترین آلبوم های چند ماه اخیر در حوزه موسیقی نگاهی کوتاه خواهیم انداخت.

1. والسی برای جانان

1830433_230

آلبوم «والسی برای جانان»، اثری است از امیر عظیمی. او پیش از این اولین آلبوم خود به نام «در سوگ خاطرات از دست رفته» را منتشر کرده بود.

مجموعه پیش رو شامل 10 آهنگ بی‌کلام و اولین تجربه امیر عظیمی در زمینه تک‌نوازی ویولن و پیانو در کنار آهنگسازی آلبوم است. آهنگ‌ها اکثرا ریتمی ملایم و آرامش‌بخش دارند. از دیگر نوازندگان این اثر می‌توان به داریوش بیژنی، بردیا کیارس، پدرام یوسفی و رضا فدوی‌نیا اشاره کرد.

این آلبوم دارای 10 تک آهنگ است با نام های: «والسی برای جانان»، «آذر»، «آغوش طولانی»، «تهران زیبای من»، «برف دانه»، «باران بی پایان»، «ایرانه خانوم»، «جهان بعد از تو»، «ماه» و «ستاره های سوخته». این آلبوم در شهریور منتشر شده است.

2. در مزرعه

1830431_589

«در مزرعه» آلبوم جدید گروه آدمک است. پیش از این آلبوم «نمک» در دو نسخه باکلام و بی‌کلام از این گروه منتشر شده ‌بود.

موسیقی مزرعه برای کودکان است و همان طور که از اسمش پیداست راجع به حیوانات مزرعه است. فضای کلی اثر آرامش بخش است. سازهای اُرف، ضربی و فلوت‌ریکوردر بیشترین استفاده را در آهنگ‌ها داشته‌اند.

بخش دوم اثر شامل تمام آهنگ‌های بخش اول به صورت بی‌کلام است. نسخه بدون کلام هر ترانه به منظور هم‌خوانی یا ساخت حرکت- بازی به صورت فردی یا گروهی آورده شده است. در قطعات بی‌کلام ملودی توسط فلوت ریکوردر نواخته شده و جلوه‌های صوتی نیز حذف شده تا کودکان و مربیان بتوانند حرکت-بازی یا شعرهای ساخته خود را با هر موضوعی روی موسیقی قرار دهند.

خوانندگی آثار توسط ماکان اشگواری و شهرزاد بهشتیان انجام شده است. فلوت ریکوردر را فرهود بیگلربیگی نوازندگی کرده و تنظیم قطعات و اجرای سایر سازها بر عهده گروه آدمک بوده است.

3. ابراهیم

photo_2018-09-02_08-29-18

آلبوم جنجالی «ابراهیم» آخرین اثر محسن چاوشی پس از پخش موفقیت آمیز امیر بی‌گزند در سال ۹۵، مخاطبان این هنرمند در انتظار پخش آلبوم جدید او ماندند. این آلبوم که ابراهیم نام گرفت، با فراز و نشیب‌های بسیاری روبه رو شد تا جایی که گمان می‌رفت مجوز آلبوم صادر نشده و پخش آلبوم به صورت غیر مجاز صورت گیرد. اما در نهایت مجوزهای لازم صادر شد و پخش رسمی آلبوم در ایران انجام شد.

هیچ‌کدام از قطعات آلبوم قبلا به صورت تک‌آهنگ وارد بازار نشده که این مساله بر جذابیت آلبوم افزود. با توجه به گرایشی که چاوشی در آلبوم قبلی خود به موسیقی راک نشان داده بود، این احتمال وجود دارد که شاهد قطعات بیشتری از این هنرمند در فضای موسیقی راک و پاپ‌راک باشیم.

این آلبوم شامل 6 تک آهنگ است با نام های: «بِبُر به نام خداوندت»، «در آستانه پیری»، «همراه خاک ارّه»، «لطفا به بند اول سبابه ات بگو»، «ای ماه مهر» و «جهان فاسد مردم را».

4. ایران من

1830436_519

«ایران من»، آلبوم جدید همایون شجریان با آهنگسازی سهراب پورناظری است. این آلبوم من شامل یازده قطعه آواز و تصنیف است و در آن از سروده‌های شاعران کهن و معاصر مثل فردوسی، سعدی، خواجه شمس‌الدین محمد، اسحاق انور، پوریا سوری و اهورا ایمان بهره گرفته شده است.

در این آلبوم علاوه بر نوازندگان متبحر ایرانی، تعدادی نوازنده خارجی نیز حضور دارند و بخش‌هایی از ضبط این پروژه در خارج از ایران انجام شده است. در این اثر دلنیا آرام به عنوان خواننده سوپرانو حضور داشته و از نوازندگان آن می‌توان به تهمورث پورناظری، آزاد میرزاپور، حسین رضایی‌نیا، آتنا اشتیاقی، استفانی بیبو، سارا چازین و گابریل بیستلین اشاره کرد.

«مقدمه قلاب و آواز قلاب»، «تصنیف قلاب»، «آواز من کجا باران کجا»، «خوب شد»، «اسفند»، «نوروزخوانی»، «نوروز»، «ابر بهار»، «کمانچه، مقدمه و آزوار مرگ اسفندیار»، «مرگ اسفندیار» و «ایران من» قطعات این آلبوم هستند.

همایون شجریان محسن چاوشی امیر عظیمی ایران من آلبوم ابراهیم والسی برای جانان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین