کد خبر: 27678 A

آهنگساز افسانه‌ای سینما بستری شد

آهنگساز افسانه‌ای سینما بستری شد

آهنگساز فیلم‌های "جنگ ستارگان" به علت بیماری در بیمارستان بستری شد.

ایران آرت: جان ویلیامز آهنگساز افسانه ای سینما به دلیل بستری شدن در بیمارستان مجبور به کنار رفتن از ۳ اجرای کنسرت شد.

آهنگساز ۸۶ ساله فیلم های "جنگ ستارگان" قرار بود روز جمعه ۲۶ اکتبر با ارکستر سمفونیک لندن در سالن کنسرت رویال آلبرت هال حاضر شود اما حضور او در این کنسرت به علت بیماری لغو شد. همچنین اجرای ویلیامز به همراه ارکستر فیلارمونیک وین در روزهای ۳ و ۴ نوامبر ماه آینده نیز تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته است.

به گزارش مهر، طبق بیانیه رویال آلبرت هال، درک بروس دوست دیرین جان ویلیامز تا بهبود وضعیت این آهنگساز کنسرت ها را رهبری خواهد کرد.

در این بیانیه از بیماری که جان ویلیامز به خاطر آن بستری شده چیزی اعلام نشده است.

جان ویلیامز یکی از غول های زنده عرصه موسیقی در جهان است که آثاری چون "ویولن زن روی بام"، "آرواره ها"، "برخورد نزدیک از نوع سوم"، مجموعه فیلم های "جنگ ستارگان"، "مهاجمان صندوقچه گمشده"، "ای. تی. موجود فرازمینی"، گتنها در خانه" و "فهرست شیندلر" را در کارنامه کاری خود دارد.

جان ویلیامز پس از والت دیزنی، دومین شخصی است که بیش ترین نامزدی جایزه اسکار را به دست آورده است. او ۵۱ بار نامزد جایزه اسکار شده و تاکنون ۵ بار این جایزه را از آن خود کرده است. علاوه بر این، ویلیامز تا به امروز ۲۴ جایزه گرمی، ۷ جایزه آکادمی فیلم بریتانیا و ۴ جایزه گلدن گلوب را نیز از آن خود کرده است. موسیقی متن فیلم «جنگ ستارگان» ساخته این آهنگساز نیز در نظرسنجی موسسه فیلم آمریکا به عنوان بهترین موسیقی متن فیلم های آمریکایی تاریخ سینما انتخاب شد.

جان ویلیامز همچنین به تازگی اعلام کرده است که پس از کامل کردن موسیقی متن فیلم "جنگ ستارگان: قسمت نهم" به کارگردانی جی جی آبرامز از دنیای فیلم های "جنگ ستارگان" بازنشسته می شود. گفته می شود این آهنگساز کهنه کار می خواهد وقت خود را روی پروژه های دیگر بگذارد.

آهنگساز جان ویلیامز موسیقی متن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین