کد خبر: 27874 A

واکنش تند محمد معتمدی به شکایت ورثه یک شاعر / عکس

واکنش تند محمد معتمدی به شکایت ورثه یک شاعر / عکس

محمد معتمدی شکایت ورثه معینی کرمانشاهی از خود را وارد نمی‌داند و می‌گوید او فقط مجری آثار این شاعر بوده است.

ایران آرت: محمد معتمدی، خواننده موسیقی ایرانی که سال گذشته مجموعه‌ای از قطعات زنده‌یاد مجید وفادار را در آلبومی تحت عنوان "بگو کجایی" اجرا کرد، به شکایت ورثه رحیم معینی کرمانشاهی (ترانه‌سرای برخی از آثار مجید وفادار) واکنش نشان داد.

به گزارش ایران آرت، محمد معتمدی در کنار سالار عقیلی و فرزاد فرزین سه خواننده‌ای هستند که با شکایت ورثه رحیم معینی کرمانشاهی مواجه شده‌اند. پیشتر سالار عقیلی اعلام کرده بود که مجوز اجرای قطعه‌ای با شعر معینی کرمانشاهی توسط او را صداوسیما صادر کرده است و اکنون محمد معتمدی نیز می‌گوید او تنها مجری یا سفارش‌پذیر بوده و ورثه معینی کرمانشاهی باید شکایت خود را از طریق افراد دیگر پیگیری کنند.

محمد معتمدی با انتشار تصویری از برگه احضاریه خود در صفحه اینستاگرامش نوشته است: "حدود یک سال پیش خانواده مرحوم مجید وفادار، آهنگساز بزرگ تاریخ موسیقى ایران که آثار ماندگارى همچون مراببوس، عاشقم من، گلنار، بسوى تو و... از ساخته هاى ایشان است از بنده براى جلسه اى دعوت کردند.

در این جلسه از سوى خانواده استاد وفادار عنوان شد ما قصد داریم مجموعه اى از آثار ایشان را به عنوان بزرگداشت مجید وفادار منتشر کنیم و تشخیص ما این است که این آثار با صداى شما باید خوانده شود.

بنده نیز به رسم ادب و احترام با افتخار پذیرفتم و کارها را به بهترین شکلى که در توانم بود خواندم. تهیه کننده این مجموعه هم یک موسسه فرهنگى ارجمند بود که با بنده قراردادى بستند. ولى تا این زمان که این متن را مى نگارم به دلیل عدم توجیه اقتصادى پروژه با اینجانب تسویه حساب نکرده اند و بنده نیز چون از وضعیت بیمار صنعت نشر موسیقى اطلاع دارم موضوع را پذیرفتم.

اما اخیراً متوجه شدم از سوى خانوادهء مرحوم معینى کرمانشاهى، شاعر ارجمند برخى از آثار مجید وفادار، از اینجانب شکایت شده. به عبارتى یک مراسم قدردانى از اینجانب در دادگاه ترتیب داده شده است که لازم است از محبتشان کمال تشکر و قدردانى را داشته باشم.

باید این نکته را عرض کنم که به لحاظ حقوقى بنده فقط مجرى یا سفارش پذیر اثر هستم و اینگونه مسائل حقوقى معمولاً به عهده تهیه کننده یا سفارش دهنده اثر است. درست مثل اینکه یک فیلمنامه نویس براى عدم وصول دستمزدش، بجاى تهیه کننده از بازیگر یا فیلمبردار شکایت کند.

یاد حرف یکى از پیشکسوتان افتادم که مى گفت:

در ایران کار خوب هم که مى کنى، براى دور گردنت یک عده حلقه گل مى بافند و یک عده طناب دار!!!"

Untitled

فرزاد فرزین سالار عقیلی محمد معتمدی رحیم معینی کرمانشاهی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین