کد خبر: 28797 A

همسر سالار عقیلی آلبوم می‌دهد

همسر سالار عقیلی آلبوم می‌دهد

حریر شریعت‌زاده از تولید آلبوم مستقل خود خبر داد.

ایران آرت: حریر شریعت‌‌زاده از پنج‌سالگی پیانو را شروع کرد و از اول راهنمایی نزد استادانی چون جواد معروفی و فخری ملک‌‌پور آموزش دید. او در آلبوم "بوی باران" با استاد آواز ایران، استاد شجریان، همکاری داشته است. حریر شریعت‌‌زاده در سال۷۳ در جشنواره موسیقی فجر با سالار عقیلی آشنا شد و چند سال بعد یعنی در سال۷۹ با او ازدواج کرد. این نوازنده در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با روزنامه صبا درباره تصمیمش برای انتشار یک آلبوم و همچنین وضعیت بانوان در موسیقی صحبت کرده است. در ادامه گزیده‌ای از صحبت‌های شریعت‌زاده را می‌خوانید. 

** قصد دارم یک آلبوم به صورت مستقل بدهم. فعلا در حال بررسی و جمع‌‌آوری این هستم که با چه تیم و ترکیبی کار کنم و قرار است یک ویولن به کارم اضافه کنم.

** من با گروه بانوان به‌صورت مستقل خیلی موافق نیستم. همیشه میان خانم و آقا یک خطی وجود داشته که من خیلی این خط و مرز را دوست ندارم و هیچ وقت موافق این قضیه که خانم‌ها و آقایان را از هم جدا کنم نبوده‌ام.

** در کنسرت‌های مستقل من آقایان هم در کنار بانوان حضور داشتند و به این صورت نبوده که فقط مخصوصا بانوان باشد.

** تنها مشکلی که من در این مدت با آن درگیر بودم در مشهد بود که اجازه ندادند من روی صحنه اجرا کنم و مرا از روی صحنه کنسرت پایین آوردند و درواقع اجازه ندادند که پیانو بنوازم.

** الان وضع خیلی بهتر شده برای مثال در اصفهان اجازه نمی‌دادند که من اجرا کنم اما خدا را شکر الان جو آن‌جا خیلی بهتر شده و تقریبا دو ماه پیش بود من آن‌جا روی صحنه رفتم و اجرا کردم.

** من امیدوارم کلا مشکل خانم و آقا از بین برود چرا که همه ما انسان و باهم مساوی هستیم و این تفکر که فلان جا خانم‌ها یا فلان جا آقایان نباشند از بین برود؛ به عقیده من اگر این مشکل برطرف و دید همه کمی بازتر شود خیلی از مشکلات دیگر هم که بانوان دارند برطرف می‌شود.

** افتخار را داشتم که اولین تجربه و فعالیت حرفه‌ای‌ام را با استاد آواز ایران شروع کردم و این افتخار در پرونده کاری من ثبت شد که درخشان‌ترین افتخار من در پرونده‌ام بود و بسیار بابت این قضیه خوشحالم.

** من از همان ابتدا عاشق سبک و پیانو ایرانی به‌خصوص سبک محجوبی بودم.

** آرزو می‌کنم همه چیز برای هنر به خیر و خوشی اتفاق بیفتد، پرچم هنر و موسیقی همیشه بالا و هنر ایران روزبه‌روز پررنگ‌تر باشد و بتوانیم موسیقی ایران را به کل دنیا نشان دهیم.

سالار عقیلی حریر شریعت زاده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین