کد خبر: 29554 A

کنسرت بازخوانی آثار "پینک فلوید" لغو شد / راجر واترز برای مردم فلسطین در مقابل اسرائیل

کنسرت بازخوانی آثار "پینک فلوید" لغو شد / راجر واترز برای مردم فلسطین در مقابل اسرائیل

راجر واترز ضمن دفاع از مردم فلسطین، اجرای آثارش در اسرائیل را کاری غیرمنطقی و ناجوانمردانه دانست.

ایران آرت: پس از انتقادهای راجر واترز، ترانه سرا، خواننده و نوازنده پینک فلوید کنسرت بازخوانی آثار این گروه در سه شهر اسرائیل لغو شد.

این آثار قرار بود توسط گروه بریتانیایی "تجربه‌های پینک فلوید" با برگزاری تورهای جهانی بازخوانی در اسرائیل بازخوانی شوند.

به گزارش ایران آرت به نقل از یورونیوز، راجر واترز روز جمعه با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی از این گروه خواست تا کنسرت‌های خود را در اسرائیل برگزار نکنند. او در توییتر خود نوشت: "از اینکه دیدم برای اجرا در تل‌آویو، حیفا و بئر شوع (بئر سبع) در روزهای چهار، پنج و شش ژانویه برنامه دارید جا خوردم. لطفا این کار را نکنید. خواندن ترانه‌های من در برابر شنوندگان تفکیک شده در اسرائیل و مشارکت در پاک کردن [چهره] نژادپرست و آپارتاید دولت آن کشور، کاری غیرمنطقی و ناجوانمرادنه است..."

راجر واترز که در سال‌های ۶۰ و ۷۰ قرن بیستم ترانه سرای اصلی پینک فلوید بود به داشتن رویکرد انتقادی نسبت به قدرت شهرت داشت. وی در سال‌های بعد و با وجود اختلاف با دیوید گیلمور، دیگر عضو گروه همچنان منتقد باقی ماند.

واترز در ادامه نامه خود خطاب به اعضای گروه بریتانیایی نوشت: "آیا هرگز واقعا به کارهایی که برای گذران زندگیتان به روی صحنه می‌برید گوش داده اید؟ مردمی که می‌خواهید برایشان برنامه اجرا کنید با خونسردی به بچه‌های همسایه‌ شلیک می‌کنند و آن‌ها را می‌کشند. [قسم] به هرچیز انسانی، شکایت من را بشنوید و همین امروز [برنامه] را لغو کنید."

گروه "تجربه‌های پینک فلوید" پس از انتشار این انتقادها و همچنین شکایات کاربران حامی جنبش تحریم اسرائیل برگزاری این کنسرت را لغو کردند.

راجر واترز یکی از مشهورترین چهره‌های حامی حقوق فلسطینیان به شمار می‌رود. ترانه سرای آلبوم "دیوار" چند سال پیش پای دیوار حائل در کرانه باختری رفت و با نوشتن شعار بر روی آن خواستار تخریب این "دیوار" هم شد.

پینک فلوید راجر واترز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین