کد خبر: 30017 A

اولین جشنواره موسیقی زنان جنجالی شد

اولین جشنواره موسیقی زنان جنجالی شد

"جشنواره موسیقی بیانیه" در سوئد نخستین جشنواره موسیقی بدون حضور مردان است.

ایران آرت: یک جشنواره موسیقی سوئدی که در بیانیه تبلیغی خود اعلام کرده بود بدون حضور مردان برگزار خواهد شد، به تبعیض علیه گروهی خاص متهم شد.

به گزارش ایران آرت، "جشنواره موسیقی بیانیه" که در افتتاحیه آن در ماه اوت سال جاری در گوتنبرگ سوئد برگزار شد اعلام کرده بود که نخستین جشنواره از این نوع درجهان است که فقط با حضور زنان برگزار می‌شود.

اما سازمان "بازرسی تبعیض" سوئد که در ماه ژوئیه امسال تحقیق درباره این جشنواره را آغاز کرده بود در رأیی اعلام کرد که این جشنواره با طرح اینکه "بدون مرد" برگزار خواهد شد سبب شده گروه اجتماعی خاصی از شرکت در آن دلسرد شوند و بنابراین قوانین ضد تبعیض را پایمال کرده است.

 به نقل از یورونیوز، هرچند برگزاری این جشنواره ممنوع نشد چراکه سازمان بازرسی تبعیض حق حکم دادن ندارد. ضمن اینکه در تحقیق این سازمان هیچ فردی یافت نشد که در جریان برگزاری این جشنواره نسبت به او تبعیض اعمال شده باشد.

کلاوس لانستد، سخنگوی این سازمان گفت:"در هر حال، این تصمیم باید راهنمایی باشد برای این جشنواره و دیگرانی که مایلند چنین برنامه‌هایی را برگزار کنند."

ایده این جشنواره پس از آن در ذهن برگزارکنندگانش شکل گرفت که در سال ۲۰۱۷ گزارش‌هایی از حمله‌های جنسی و تجاوز در جشنواره‌های موسیقی سوئد انتشار یافته بود.

برگزاری بزرگترین جشنواره موسیقی سوئد موسوم به براوالا نیز به دلیل همین اخبار در سال ۲۰۱۸ لغو شده بود.

جشنواره موسیقی جشنواره موسیقی بیانیه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین