کد خبر: 30702 A

گزارش ایران‌آرت از چند اظهار نظر تازه درباره وضع درمان محمدرضا شجریان

حرف‌های نگران‌کننده حسام‌الدین سراج که حذف شد: استادشجریان نیمه‌بی‌هوش است، دعا کنید

حرف‌های نگران‌کننده حسام‌الدین سراج که حذف شد: استادشجریان نیمه‌بی‌هوش است، دعا کنید

همشهری در نسخه سایت خود این جمله را که استاد شجریان «در حالت نیمه‌بیهوش به سر می‌برند» حذف کرده است

ایران‌آرت: باغ هنر بم که ایده طراحی و اجرایش از محمدرضا شجریان بود، پنجشنبه‌شب گذشته پس از پانزده سال بالاخره افتتاح شد و چنان‌که در ایران‌آرت هم خواندید، همسر و پسران او در آیین افتتاح حضور یافتند. زلزله بم، استاد محمدرضا شجریان را پس از سال‌ها به صحنه برگرداند و او به همراه حسین علیزاده، کیهان کلهر و همایون شجریان کنسرت هم‌نوا با بم را در تالار وزارت کشور اجرا کردند؛ کنسرتی که قرار شد درآمدهای آن صرف پروژه‌ای به نام «باغ هنر بم» شود. کلنگ باغ هنر بم همان سال‌ها به زمین زده شد اما 15 سال طول کشید تا باغ هنر به بهره‌برداری برسد. پنجشنبه شب آیین افتتاح باغ هنر بم با حضور کتایون خوانساری، همسر و همایون و رایان شجریان، فرزندان استاد محمدرضا شجریان و شماری از اهالی موسیقی ازجمله حسین‌ علیزاده، محمد سریر، بیژن بیژنی، قاسم رفعتی و حسام‌الدین سراج برگزار شد. 

به گزارش ایران‌آرت انتشار این خبر دوباره جست‌وجو درباره تازه‌ترین وضع جسمانی خسروی آواز ایران را داغ کرده است. از همین رو، مرتضی کاردر، خبرنگار گروه ادبیات و هنر روزنامه همشهری سراغ حسام‌الدین سراج خواننده آواز ایرانی رفته و از او در این باره پرسیده.

در گزارش مرتضی کاردر که امروز در روزنامه همشهری منتشر شده از زبان سراج آمده: «استاد شجریان به‌دلیل بیماری نتوانستند در افتتاح باغ هنر حاضر باشند و همسر و فرزندانشان به مراسم آمدند. درمان ایشان ادامه دارد اما حقیقتش این است که وضعیت سلامت ایشان چندان خوب نیست و در حالت نیمه‌بیهوش به سر می‌برند. از همه مردم می‌خواهم که برای سلامت ایشان دعا کنند».

جالب این است که همشهری در نسخه سایت خود این جمله را که استاد شجریان «در حالت نیمه‌بیهوش به سر می‌برند» حذف کرده است. به نظر می‌رسد یا همشهری با اعتراض خانواده شجریان در این باره روبه‌رو شده باشد یا خود همشهری از حاشیه‌های احتمالی چنین اظهارنظری جلوگیری کرده است. 

این‌ها همه در حالی است که حسین علیزاده، آهنگساز و نوازنده تار که سابقه سال‌ها همکاری با شجریان را دارد، در همان مراسم اففتاح باغ هنر بم در این باره گفته بود: «در پی سوالات مکرر دوستان در کامنت‌ها و پیام‌های خصوصی عزیزان از حال استاد، به‌عرض می‌رسانم که همسر استاد و رایان عزیز اظهار داشتند که حال استاد در همان وضعیت سابق است و تغییری نکرده و در منزل مشغول استراحت هستند».

ایران‌آرت امیدوار است که اظهار نظر حسام‌الدین سراج، که حالا البته تنها در نسخه چاپی روزنامه همشهری در دسترس است، دقیق و درست نبوده باشد.

 

حسین علیزاده همایون شجریان محمدرضا شجريان رایان شجریان حال شجریان کتایون خوانساری حسام الدین سراج خسرو آواز ایران باغ هنر بم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین