کد خبر: 30852 A

ضرابیان با سماع به ایران بازگشت / همایون شجریان را من معروف نکردم

ضرابیان با سماع به ایران بازگشت / همایون شجریان را من معروف نکردم

محمد جواد ضرابیان که پس از سالها به ایران بازگشته می‌گوید: درست است همایون شجریان با اثر "نسیم وصل" شناخته شد اما این موضوع به خاطر من نبود؛ او خواننده توانایی است.

ایران آرت: نشست خبری "گروه موسیقی سماع" با حضور محمدجواد ضرابیان (آهنگساز و سرپرست گروه سماع)، شهرام میرجلالی (نوازنده عود)، بهروز الوندی‌پور (نوازنده نی)، سینا جهان‌آبادی (نوازنده کمانچه)، اشکان کمانگری (خواننده گروه سماع) در حوزه هنری برگزار شد. 

به گزارش ایسنا، پس از آغاز این نشست بیان شد که قرار است گروه "سماع" سال آینده تور کنسرت‌های خود را برگزار کند؛ در ادامه محمد جواد ضرابیان درباره آلبوم این گروه که قرار است با صدای اشکان کمانگری ضبط و منتشر شود، گفت: این آلبوم به شکل موسیقی ایرانی است و از دستگاه شور و همایون تشکیل شده است. وقتی صدای کمانگری را شنیدم متوجه شدم او از توانایی‌های برخوردار است و شایستگی دارد که اگر ما کمک کنیم می‌تواند به جایگاه خود برسد.

سرپرست گروه سماع معتقد است: ما یک تیم هستیم و هیچکس بر هیچکس ارجح نیست. همه ما مثل هم هستیم و نمی‌خواهم روی من زوم شود. اگر محبت دوستان نباشد من هیچ هستم.

ضرابیان در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به اینکه همایون شجریان پس از همکاری با او در "نسیم وصل" شناخته شده و همچنین نتیجه همکاریش با کمانگری اظهار کرد: درست است همایون با آن اثر شناخته شد اما این موضوع به خاطر من نبود؛ او خواننده توانایی است. اشکان کمانگری احساس بسیاز زیبایی دارد اما نمی‌توانم درباره این استقبال از این کار پیشگویی کنم. من سعی می‌کنم کاری که انجام می‌دهم اول خودم را منقلب کند. می‌دانم کمانگری به زیبایی این کار را انجام خواهد داد.

این نوازنده آهنگساز و نوازنده سنتور درباره زمان پایان تولید و انتشار این آلبوم که به گفته او هنوز نامی هم برایش انتخاب نشده است، بیان کرد: من نمی‌دانم آلبوم چه زمانی به پایان می‌رسد اما با محدودیت‌هایی که من دارم امیدوارم هرچه زودتر بتوانم آن را به پایان برسانم. در این آلبوم از اشعار شعرای مختلف کلاسیک استفاده شده است. ما تصمیم بر برگزاری تور کنسرت‌ها داریم اما هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ایم.

او درباره حضورش در ایران پس از ۱۱ سال و تولید آلبوم با صدای کمانگری، گفت: دوستان خوب محبت می‌کردند و کارهای هنرمندان جوان را برای من می‌فرستادند. از دوستانی که صدایشان را فرستادند و من گوش کردم، آقای کمانگری بوده است. هدف اصلی من آقای کمانگری و صدای قشنگ‌ او بود که روی من تاثیر گذاشت.

همچنین در این نشست که پیش از ظهر ۱۸ دی‌ماه برگزار شد، اشکان کمانگری نیز درباره اینکه چرا چند سال فعالیت نکرده است، گفت: من دنبال‌کننده آثار استاد ضرابیان بودم. با توجه به این فرصتی که رقم خورده امیدوارم شایسته این باشم که برای این اثر، موثر باشم و حق مطلب را ادا کنم. شاید این توقع از دوستان هنرمند باشد که هرساله اثری برای ارائه به بازار موسیقی داشته باشند اما هنرمندان احتیاج دارند آثار را زندگی کنند. نمی‌توان با متر و معیار زمان کارها را قیاس کرد. من احتیاج به مطالعه و تمرین داشتم. دنبال این بودم که کار بعدی و کار قبلیم باهم تفاوت و اگر خدا خواسته باشد ترقی داشته باشد. 

همایون شجریان محمدجواد ضرابیان اشکان کمانگری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین