کد خبر: 31179 A

بیژن کامکار: ١٥٠ کانال تلویزیونی سعی در تخریب موسیقی دارند / انتقاد شهرام ناظری به وضعیت این روزهای موسیقی

بیژن کامکار: ١٥٠ کانال تلویزیونی سعی در تخریب موسیقی دارند / انتقاد شهرام ناظری به وضعیت این روزهای موسیقی

شهرام ناظری درباره شرایط موسیقی در ایران گفت: متاسفانه امروز در موسیقی فضای خوبی حکمفرما نیست و انگار سم پاشیده شده است.

ایران آرت: مراسم رونمایی از تازه‌ترین اثر کیخسرو پورناظری با نام "از دوار چرخ" ظهر روز چهارشنبه ٢٦ دی ماه در فرهنگسرای نیاوران رونمایی شد.

این آیین رونمایی با حضور شهرام ناظری خواننده، مجید درخشانی آهنگساز، بیژن کامکار نوازنده، شاهو عندلیبی نوازنده، آریاسب دادبه، سهراب پورناظری، تهمورس پورناظری نوازنده، سیدعباس سجادی، محمدرضا درویشی پژوهشگر موسیقی و حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این برنامه که اجرای آن را تهمورس پورناظری برعهده داشت، ابتدا قطعه‌ای تصویری از آلبوم پخش شده و سپس این هنرمند ضمن خوش آمدگویی به حضار گفت: این صدایی که می‌شنوید از کودکی با من بوده و ادامه پیدا کرده است، خوشحالم که امروز شاهد انتشار این اثر هستم.

 با موسیقی پاپ مخالف نیستم

بعد از انتشار بخش دیگری از این کلیپ، بیژن کامکار به دعوت پورناظری برای سخنرانی روی سن حاضر شد و گفت: نزدیک به ٥٠ سال است که با این مرد ( کیخسرو پورناظری) دوست و همکاریم، او با پدر مرحوم من همکار بود و وقتی برای اولین بار دیدمش به من گفت نامم علی است که به خاطر ارادت مادرم به حضرت علی (ع) این نام را برایم گذاشته‌اند از طرفی دیگر به دلیل علاقه پدرم به شاهنامه نام شناسنامه‌ای من کیسخرو است.

کامکار در ادامه گفت: متاسفانه امروز ١٥٠ کانال تلویزیونی سعی در تخریب موسیقی دارند اما با این وجود ما تمام قد ما ایستاده ایم و آنها موفق نشده‌اند، علاوه بر این آنقدر کار کرده‌ایم و اثر ضبط کرده‌ایم که هرگاه مخاطب بخواهد به اصالت‌ها برگردد، آثار بسیاری برای شنیدن وجود دارد.

او تاکید کرد: خیلی‌ها فکر می‌کنند من با موسیقی پاپ مخالفم اما اینطور نیست، من با موسیقی پاپ مخالف نیستم ولی آن را رقیب خود می‌دانم.

امروز در موسیقی فضای خوبی حکمفرما نیست

در ادامه این نشست از شهرام ناظری برای ایراد سخنرانی دعوت شد، او که انتظار دعوت برای صحبت را نداشت ضمن اشاره به آماده نبودن خود گفت: کیخسرو و من روی همدیگر تاثیر فراوانی گذشته‌ایم و همین باعث پیشرفت در کارمان تا به امروز شده است.

ناظری اضافه کرد: این را هم باید بگویم که همیشه در آهنگ‌های کیخسرو من نظر می‌دادم و در آوازخواندن من هم ایشان نظر می‌داد و به کار می‌گرفتیم. ما این شانس را داشتیم‌ که هم با گنجینه موسیقی ردیف و گنجینه موسیقی نواحی آشنا شویم. همدلی‌های من و کیخسرو حاصلش آثاری مانند مطرب مهتاب رو و صدای سخن عشق شد.

او تاکید کرد: هرکدام در این مدت فعالیت‌های زیادی داشتیم اما هیچ‌کدام به خوبی سابق نبوده و نیست، این روزها متاسفانه همه تنها هستند و به دنبال اینکه بار خود را ببندند. اما ما قبلا عاشق این حرفه بودیم.

این خواننده همچنین گفت: متاسفانه امروز در موسیقی فضای خوبی حکمفرما نیست و انگار سم پاشیده شده است، آرزو می‌کنیم زودتر این فضا به مانند گذشته شده و ما را دور هم جمع کند.

در خانواده من شعر، موسیقی، معنا و صفا بود

کیخسرو پورناظری به عنوان آخرین سخنران ضمن تشکر از میهمانان و حضار گفت: خوشحالم که بعد از مدت‌ها شهرام ناطری استاد بزرگ آواز را دیدم. او لطف کرد و با وجود کسالتش به مجلس ما آمد. در خانواده‌ای که من رشد کردم شعر، موسیقی، معنا و صفا بود. راستی اندیشی و درستی را به من یاد دادند. پدرم دوستانی داشت که هنوز هم تاثیر آنها در کارهایم هست. خواهر بزرگتری دارم که شعر و موسیقی را بسیار می‌شناخت. در سیزده سالگی شعر شد زعمت خانه سودا دلم را از زبان خواهرم شنیدم و شعر را حفظ کردم. حاصل آن حفظ کردن اثری شد که با صدای شهرام ناظری منتشر شد و هنوز هم شنیدنش زیباست.

آلبوم " از دوار  چرخ" به تهیه‌کنندگی شرکت "ایرانگام" از صبح امروز چهارشنبه ٢٦ دی ماه منتشر و پخش شده است.

شهرام ناظری کیخسرو پورناظری بیژن کامکار آلبوم از دوار چرخ از دوار چرخ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین