کد خبر: 32300 A

آهنگ گروه دانمارکی با الهام از میدان نقش جهان

آهنگ گروه دانمارکی با الهام از میدان نقش جهان

سرپرست گروه آنسامبل آتلاس اعلام کرد قطعه‌ای که با الهام از میدان نقش جهان اصفهان نوشته شده در جشنواره موسیقی فجر اجرا می‌شود.

ایران آرت: گروه آنسامبل آتلاس از کشور دانمارک با حضور در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر قطعاتی از آهنگسازان ایرانی و دانمارکی را اجرا خواهند کرد.

یِسپا لوتسهوفت سرپرست گروه آنسامبل آتلاس درباره آثاری که قرار است در جشنواره موسیقی فجر اجرا شود گفت:" یکی از مهمترین قطعاتی که در جشنواره امسال قرار است اجرا شود، قطعه ای از کارل نیلسن خواهد بود. این آهنگساز قطعه‌ای ساخته که ایده آن را از میدان نقش جهان اصفهان گرفته است. برای این قطعه، یک آهنگساز دانمارکی تنظیمی نوشته و قرار است گروه 6 نفره ما به همراه سه نوازنده زن ایرانی آن را در جشنواره اجرا کند. وی ادامه داد:"بهاره صفایی، آسو کوهزادی و نازنین احمدزاده سه نوازنده‌ای هستند که در این اجرا ما را همراهی می‌کنند. این قطعه حدود صد سال پیش نوشته شده و برای خود ما هم جالب است که یک آهنگساز دانمارکی از صد سال پیش نگاه منحصر به فردی به ایران داشته و این قطعه را نوشته است. من فکر میکنم اجرای این قطعه یکی از مهمترین اتفاقات جشنواره باشد."

یِسپا لوتسهوفت درباره حضور در ایران و شرکت در جشنواره موسیقی فجر گفت:" یکسال پیش من برای معرفی آلبوم امیر مهیار تفرشی پور به ایران آمدم و عاشق ایران شدم. بعد از آن یک همکاری کاری در حوزه موسیقی با امیر انجام دادیم که نتیجه آن اجرای چند کار از امیر مهیار تفرشی پور در کپنهاگ بود. بعد از این موضوع به دعوت او به ایران آمدم و دوست داشتم تا اجرایی در ایران داشته باشم." 

وی با تاکید بر اینکه سیاست کاملا جدا از هنر و موسیقی است، درباره دیدگاهش نسبت به مردم ایران و موسیقی ایرانی گفت:"برای ما مهم این است که یک ارتباط بین موسیقی غرب و شرق ایجاد کنیم. ما میخواهیم با انسان‌های خوب ارتباط برقرار کنیم و موسیقی این امکان را به ما می‌دهد که به بهترین شکل با انسان‌ها ارتباط داشته باشیم."

سرپرست گروه آنسامبل آتلاس با توجه به اجرای قطعاتی از ایرانی در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر گفت:"موسیقی ایرانی برای ما موسیقی جدید و ناشناسی است. موسیقیدان‌های ما دوست دارند آهنگسازای ایرانی را ببینند و درباره آن حرف بزنند. ما دوست داریم آثاری که اینجا اجرا میکنیم را در دانمارک هم اجرا کنیم چرا که مخاطب ما هم دنبال آثار جدید است و بدون شک از این موضوع استقبال میکند."

لازم به ذکر است اجرای گروه آنسامبل آتلاس 25 بهمن ساعت 21:30 در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.این گروه قرار است قطعاتی از شاهین فرهت، هرمز فرهت، امیرمهیار تفرشیپور، فرانسیس پولانک و کارل نیلسن را اجرا کنند.

 

جشنواره موسیقی فجر آنسامبل آتلاس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین