کد خبر: 32336 A

روایت رهبر میهمان ارکستر ملی از اجرای مشترک ایران و آذربایجان

روایت رهبر میهمان ارکستر ملی از اجرای مشترک ایران و آذربایجان

رهبر مهمان ارکستر ملی ایران در اجرای سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر معتقد است: خوشبختی یک ارکستر این است که بتواند با زبان موسیقی با مخاطبانش ارتباط برقرار کند.

ایران آرت: ارکستر ملی ایران به مشاور هنری و رهبری فریدون شهبازیان با حضور رهبر میهمان آقاوردی پاشایوف در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می‌رود.

"آقاوردی پاشایوف"، رهبر ارکستر آذربایجانی گفت: خیلی خوشحالم از اینکه سابقه ۲۰ ساله همکاری در ایران دارم و در شهرهای مختلف مثل اردبیل، زنجان، شیراز، تهران و اصفهان کنسرت داده‌ام؛ علاقه قلبی به ایران دارم و این مرا بسیار خوشحال می‌کند که موسیقی آذربایجان در ایران مخاطب زیادی دارد.

او در مورد همکاری‌اش با ارکستر ملی ایران گفت: من این اجراها را خیلی مثبت ارزیابی می‌کنم و این همکاری موسیقایی بین دو کشور که ریشه‌های فرهنگی مشترک دارند خیلی خوب است و نتیجه صد درصد مثبت دارد؛ البته من پیش از این در کشورهایی مانند روسیه، اکراین، قزاقستان، تاجیکستان، آلمان، فرانسه، ترکیه و مراکش و چند کشور دیگر اجرا داشته‌ام.

پاشایوف در مورد ارزیابی‌اش از نوازندگان ارکستر گفت: نوازندگان ارکستر ملی ایران بسیار خوب هستند و نت‌های تازه را خیلی خوب می‌توانند بنوازند و مطمئنم که این ارکستر هر جای دنیا برود می‌تواند هر قطعه‌ای را اجرا کند. از همکاری با رهبر ارکستر ملی ایران لذت بردم؛ آقای شهبازیان موسیقی‌دان باسواد و با تجربه‌ای است و کار کردن با چنین انسانی برای من خیلی خوشایند و باعث افتخار است.

این رهبر ارکستر افزود: من یک آرزوی قلبی دارم که ان‌شاءالله در آینده با ارکستر کشور خودمان آذربایجان و ارکستر ایران یک کنسرت مشترک در ایران و کشورهای دیگر داشته باشیم؛ من تجربه این را دارم که ارکستر آذربایجان و قزاقستان با هم یک گروه ۱۰۰ نفره شدند و یک اجرا مشترک در فرانسه داشتند که بسیار عالی بود و ان‌شاءالله همین کار را با ایران داشته باشیم.

او در مورد ویژگی قطعات آذربایجانی که در این کنسرت اجرا می‌شود، گفت: در این کنسرت ما چند قطعه از آهنگسازان نامی آذربایجان اجرا می‌کنیم که در دنیا شناخته شده و جنبه بین‌المللی دارند. آثار آهنگسازانی چون، حاجی بیلی، قاراقارایف، فکرت امیرف و نیازی در این کنسرت اجرا می‌شود.

وی افزود: همچنین خواننده این قطعات سمیر جعفراف است که در سطح بین‌المللی شناخته شده است.

ارکستر ملی ایران به مشاور هنری و رهبری فریدون شهبازیان و با حضور رهبر مهمان آقاوردی پاشایوف در جشنواره موسیقی فجر از ساعت ۱۸و ۳۰ دقیقه امروز در تالار وحدت قطعات ایرانی و آذربایجانی اجرا می‌کند.

فریدون شهبازیان ارکستر ملی ایران رهبر ارکستر آقاوردی پاشایف
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین