کد خبر: 32620 A

ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران کارشان را خوب انجام می‌دهند / موافق هستم که رهبر ارکستر خارجی بیاوریم

ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران کارشان را خوب انجام می‌دهند / موافق هستم که رهبر ارکستر خارجی بیاوریم

نصیر حیدریان گفت: نمی‌توانید ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران را با استانداردهای جهانی مقایسه کنید؛ آن‌ها مشکلات و خوبی‌های خودشان را دارند.

ایران آرت: با وجود اینکه همواره نسبت به موسیقی ارکسترال در ایران انتقادهایی وارد و گفته می‌شود ارکسترهای ایرانی آن‌قدرها هم قوی عمل نمی‌کنند اما یک رهبر ارکستر می‌گوید: به نظر من ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران در توان خودشان، کار خود را به خوبی انجام می‌دهند.

نصیر حیدریان درباره انتقادهای کیفی که این روزها به ارکسترهای دولتی ایران (ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران) می‌شود، به ایسنا می‌گوید: انتقاد همیشه خوب است، اگر سازنده باشد ایراد ندارد اگر خراب‌کننده باشد ایراد دارد.

او ادامه می‌دهد: ما نباید به سطحی که هست راضی باشیم و باید سعی کنیم کنسرت به کنسرت بهتر باشیم.

حیدریان همچنین اظهار می‌کند: نمی‌توانید ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران را با استانداردهای جهانی مقایسه کنید؛ آن‌ها مشکلات و خوبی‌های خودشان را دارند. ارکستر سمفونیک گاهی می‌تواند قطعاتی را در سطح عالی اجرا کند.

چند وقت پیش لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر ارکستر گفته بود که برای بهبود وضعیت کیفی ارکسترهای ایرانی باید همان‌طور که برای فوتبال مربی خارجی می‌آورند برای ارکسترها هم نوازنده و رهبر خارجی بیاورند؛ حیدریان در این زمینه نیز بیان می‌کند: صد در صد موافق هستم که رهبر ارکستر خارجی می‌تواند در بهبود کیفیت ارکسترها مؤثر باشد.

شهرداد روحانی ارکستر سمفونیک تهران فریدون شهبازیان ارکستر ملی ایران لوریس چکناوریان نصیر حیدریان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین