کد خبر: 33429 A

زندگی ملکه موسیقی سول روی پرده نقره‌ای

زندگی ملکه موسیقی سول روی پرده نقره‌ای

مستند زندگی آرتا فرانکلین، ملکه موسیقی سول که سال گذشته میلادی درگذشت، از 16 فروردین به اکران در می‌آید.

ایران آرت: تابستان دو سال پیش بود که جشنواره فیلم تلیوراید (برای دومین سال متوالی) تصمیم گرفت مستند گم‌شده‌ سیدنی پولاک "گریس شگفت‌انگیز" را به نمایش بگذارد ولی چند ساعت پیش از آغاز چهل‌وسومین دوره‌اش، آن را از فهرستِ نمایش‌هایش حذف کرد!

به گزارش هنر و تجربه، حالا برای طرفداران اِریثا فرَنکلین در سراسر جهان نمایش این مستند که از پنجم آوریل (شانزده فروردین) آغاز می‌شود و پیش‌پرده‌اش به‌تازگی در فضای مجازی منتشر شده است، می‌تواند بزرگ‌ترین رویداد سینمایی سال ۲۰۱۹ به حساب بیاید؛ مستند-کنسرتی که سال‌های سال به دلایل حقوقی از نمایش بازماند.

"گریس شگفت‌انگیز" خلق آلبوم انجیلی فرنکلین به همین نام را به تصویر می‌کشد که در ژانویه ۱۹۷۲ در کلیسایی در لس‌آنجلس ضبط شد! این آلبوم تحسین‌شده فقط در ایالات متحده بیش از دو میلیون نسخه فروخت و به پرفروش‌ترین اثر فرنکلین و پرفروش‌ترین آلبوم انجیلی تاریخ موسیقی بدل شد.

سیدنی پولاک کارگردانی این مستند را انجام داد اما تا زمان مرگش در سال ۲۰۰۸ نتوانست آن را عرضه کند؛ و حالا نام آلن الیوت هم به عنوان کارگردان در این پروژه به چشم می‌خورد که در واقع، تهیه‌کننده‌ای است که سال گذشته با همراهی همقطارش تیرِل ویتِلی فیلم را برای خانواده فرنکلین پس از مرگش به نمایش گذاشتند.

الیوت در این باره به "ایندی‌وایر" گفته است: "خانواده فیلم را دوست داشت. آن‌ها با فیلم خندیدند، گریستند و آواز خواندند. یک تجربه احساسی کامل بود."

خواننده زن آرتا فرانکلین ملکه موسیقی سول ملکه موسیقی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین