کد خبر: 35708 A

خواننده‌های تیتراژخوان پرکار/ از محمد اصفهانی تا محسن چاوشی

خواننده‌های تیتراژخوان پرکار/ از محمد اصفهانی تا محسن چاوشی

برخی از خواننده‌ها تجربیات زیادی در زمینه تیتراژخوانی داشته و به‌نوعی به یک برند در تیتراژخوانی تبدیل شده‌اند.

ایران آرت: تیتراژخوانی در چند سال اخیر به یک سنت برای سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی تبدیل شده است؛ سنتی که هم باعث می‌شود اثر خواننده بیشتر شنیده شود و هم زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا خواننده‌های شناخته‌شده در دنیای موسیقی بتوانند به اطلاع‌رسانی بهتر فیلم یا سریال کمک کنند.

به گزارش ایران‌آرت، همشهری در ادامه نوشت؛ در این سال‌ها بسیاری از خواننده‌ها تیتراژخوانی را تجربه کرده‌اند اما برخی از آنها بیشتر در این زمینه فعالیت داشته‌اند و به‌نوعی به یک برند در تیتراژخوانی تبدیل شده‌اند. در ادامه با خواننده‌های پرکار در حوزه تیتراژخوانی بیشتر آشنا می‌شویم.

محمد اصفهانی

1

بی‌شک یکی از قدیمی‌ترین و پرکارترین خواننده‌های تیتراژخوان موسیقی ما، محمد اصفهانی است. کسی که تاکنون تیتراژ بیش از 20فیلم و سریال را خوانده است. قدیمی‌ترین کار اصفهانی در دنیای نمایش، تیتراژ سریال "آوای فاخته" بود. بعد از آن این خواننده پاپ و سنتی، تیتراژ سریال‌های "تنهاترین سردار"، "پهلوانان نمی‌میرند"، "ولایت عشق"، "آتش و شبنم"، "معصومیت از دست رفته"، "وفا"، "ستاره سهیل"، "شکرانه"، "آخرین دعوت"، "رستگاران"، "زیر هشت"، "ارمغان تاریکی"، "تا ثریا"، "تکیه بر باد"، "یه تیکه زمین"، "باب‌المراد"، "نفس"، "رهایم نکن" و "دلدادگان" را خواند و اجرای اثر در فیلم سینمایی "اخراجی‌ها" و ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه3 در سال94 را هم به کارنامه هنری‌اش اضافه کرد.

احسان خواجه‌امیری

2

احتمالا بعد از محمد اصفهانی، لقب پرکارترین خواننده تیتراژخوان به احسان خواجه‌امیری می‌رسد؛ کسی که تیتراژخوانی را از سال1383 و با خواندن موسیقی سریال "غریبانه" (هرچی آرزوی خوبه مال تو) آغاز کرد و تاکنون خواننده تیتراژ بسیاری از مجموعه‌های تلویزیونی بوده است. "برای آخرین بار"،

"لبه تاریکی"، "از نفس افتاده"، "زیرزمین"، "پول کثیف"، "میوه ممنوعه"، "مثل هیچ‌کس"، "در مسیر زاینده‌رود"، "نابرده رنج"، "مادرانه"، "ماتادور"، "آوای باران"، "پریا"، "8.5دقیقه" و "آنام"، سریال‌هایی هستند که تیتراژهایشان را خواجه‌امیری خوانده، ضمن اینکه این خواننده پرکار برای فیلم سینمایی "امشب شب مهتابه" و برنامه‌ "ماه عسل" سال1394 هم کار تیتراژ کرده است.

علیرضا قربانی

3

اهالی مجموعه‌های تلویزیونی علیرضا قربانی را بیش از آثار مختلفش در دنیای موسیقی، با مجموعه تلویزیونی "شب دهم" می‌شناسند. این خواننده سبک موسیقی سنتی کشورمان تاکنون در مجموعه‌های تلویزیونی "پرده‌نشین"، "کیف انگلیسی"، "شب دهم"، "سایه آفتاب"، "روشن‌تر از خاموشی"، "مدار صفر درجه"، "وضعیت سفید"، "راستش را بگو"، "تنهایی لیلا"، "کیمیا" و "پدر" و همچنین در فیلم‌های سینمایی "ساکن طبقه وسط" و "چهارراه استانبول" تیتراژخوانی کرده است. مجموعه مستند "آخرین روزهای زمستان" و "ایران" هم از دیگر کارهایی است که قربانی روی آنها خوانده است.

سالار عقیلی

4

یکی دیگر از خواننده‌های پرکار تیتراژ، سالار عقیلی است؛ خواننده‌ای با سبک موسیقی سنتی ایرانی که سال1384 با ارائه اثر در سریال "شهریار"، نخستین تیتراژش را خواند و پس از آن تیتراژخوانی مجموعه تلویزیونی "تبریز در مه"، "دا"، "حانیه"، "معمای شاه"، "چرخ و فلک" و "سرو زیر آب" را تجربه کرد. این شب‌ها در‌ ماه مبارک رمضان هم سالار عقیلی تیتراژ 2برنامه تلویزیونی را خوانده؛ یکی "اختیاریه" ویژه‌برنامه پیش از افطار شبکه 5 سیماست و دیگری سریال "برادر جان" است که از شبکه 3سیما روی آنتن می‌رود.

محسن چاوشی

5

صدای محسن چاوشی را این شب‌ها در تیتراژ سریال "دلدار" می‌شنویم؛ سریال مناسبتی‌ماه مبارک رمضان که هر شب از شبکه2 سیما پخش می‌شود. اما این خواننده محبوب که با موسیقی فیلم سینمایی "سنتوری" قدم به دنیای تیتراژخوانی گذاشت، تاکنون چندین تیتراژ خوانده که از مهم‌ترین آنها می‌توان به سریال‌های "بانوی عمارت"، "شهرزاد" و "سایه‌بان" و همچنین فیلم سینمایی "ژن خوک" و "لامپ100" اشاره کرد. "ناوک"، "مهربانو"، "زندگی و تحصیلات عالی"، "پشت صحنه" و "لباس نو" هم از دیگر برنامه‌های تلویزیونی است که با صدای چاوشی روی آنتن سیما رفته است.

همایون شجریان

6

همایون شجریان هم یکی دیگر از تیتراژخوان‌های شناخته شده است که شاید تعداد تیتراژهایش زیاد نباشد، اما هرکدام از آنها در زمان خودشان با بازتاب زیادی از سوی مردم مواجه شدند. شجریان نخستین تیتراژش را در سال1383 و برای سریال "رسم عاشقی" خواند؛ سریالی به کارگردانی سعید سلطانی که در ‌ماه مبارک رمضان از شبکه تهران روی آنتن می‌رفت. این خواننده پرطرفدار بعد از رسم عاشقی با سریال "شهرآشوب" و فیلم‌های "آتش سبز"، "آرایش غلیظ" و "رگ خواب"، خودش را به‌عنوان یک خواننده تیتراژخوان مطرح کرد.

 

همایون شجریان احسان خواجه امیری سالار عقیلی محسن چاوشی علیرضا قربانی محمد اصفهانی تیتراژ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین