کد خبر: 35774 A

فریدون شهبازیان از ارکستر ملی رفت

فریدون شهبازیان از ارکستر ملی رفت

فریدون شهبازیان از سمت مدیر هنری و رهبر دائم ارکستر ملی ایران خداحافظی کرد.

ایران آرت: مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی با اشاره روند فعالیت ارکستر ملی ایران در هفته‌های اخیر از خداحافظی فریدون شهبازیان از سمت مدیر هنری و رهبر دائم این مجموعه موسیقایی خبر داد.

علی اکبر صفی‌پور ضمن اعلام این خبر به خبرگزاری مهر گفت: استاد فریدون شهبازیان از جمله هنرمندان باسابقه و ارزشمند موسیقی کشورمان هستند که مجموعه بنیاد فرهنگی هنری رودکی طی سال‌های اخیر از حضورشان به عنوان رهبر دائم ارکستر ملی ایران با افتخار استفاده کرده و موجب مباهات ما بود که در این مدت شاهد اجراهای ارزنده‌ای از این مجموعه دولتی در تهران، شهرستان‌ها و برخی از رویدادهای بین‌المللی بودیم.

وی افزود: موضوع خداحافظی استاد شهبازیان از ارکستر ملی ایران به عنوان رهبر دائم اسفند ماه سال گذشته با در نظرگرفتن قانون منع حضور بازنشستگان در مشاغل دائمی صورت پذیرفت. چرا که استاد شهبازیان از هنرمندان بازنشسته سازمان صدا و سیما هستند و به دلیل اینکه شغل رهبری ارکستر در بنیاد رودکی شغل دائم بوده و بخش حقوق و دستمزدهای این حوزه از بودجه‌های دولتی صرف می‌شود، بنابراین ما نمی‌توانستیم در خدمت ایشان به عنوان رهبر دائم باشیم. به همین جهت استاد شهبازیان از آغاز سال جاری به عنوان مشاور بخش موسیقی کنار ما هستند. حتی در برخی از کنسرت‌های شهرستان ارکستر ملی نیز به عنوان رهبر مهمان حضور پیدا کردند که برای ما باعث افتخار بود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره نحوه انتخاب رهبر دائم ارکستر ملی ایران و ادامه فعالیت‌های این مجموعه تا زمان معرفی گزینه جدید توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که از آغاز سال جدید صورت گرفت ما تا انتخاب گزینه جدید رهبری دائم ارکستر ملی، برای اجراهای ماهانه ارکستر یک رهبر مهمان در نظر گرفته‌ایم که تا امروز نیز این فرآیند اتفاق افتاده است. اما به هر صورت در تدارک هستیم تا هرچه زودتر نسبت به انتخاب رهبر جدید این مجموعه اقدامات لازم صورت گیرد.

 

فریدون شهبازیان ارکستر ملی ایران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین