کد خبر: 36352 A

خواننده زن کتاب شعر منتشر می‌کند

خواننده زن کتاب شعر منتشر می‌کند

لانا دل ری که با صدا و اجراهای احساسی‌اش شناخته می‌شود، یک کتاب کوتاه شعر منتشر خواهد کرد.

ایران آرت: سرانجام پس از مدتها انتظار لانا دل ری شعری را بر روی اینستاگرامش منتشر کرد. این خواننده و ترانه‌سرای مشهور امریکایی، روز شنبه ۱ژوئن، بخشی از اشعارش که قرار است سه شنبه در مجله ووگ ایتالیا منتشر شود را با هوادارنش به اشتراک گذاشت.

ماه ژانویه بود که لانا از پروژه‌ی شعرش خبر داد اما پس از مدتی پست آن را از روی اینستاگرامش حذف کرد. به گزارش نوا لانا دل ری در آن پست گفته بود: "در ۱۳ماه گذشته یک کتاب کوتاه شعر را به اتمام رساندم که بعدا آن را منتشر خواهم کرد.

به گزارش ایران‌آرت، لانا دل ری با نام اصلی الیزابت وولریج گرنت متولد ۲۱ ژوئن ۱۹۸۵ میلادی است. او ترانه‌سرایی را در سن ۱۸ سالگی شروع کرد و اولین قرارداد ضبط خود را در ۲۲ سالگی با ۵ Points Records در سال ۲۰۰۷ بست که به انتشار آلبوم "لانا دل ری شناخته شده با لیزی گرنت" در ژوئن ۲۰۱۰ انجامید. دل ری با بازخرید قرارداد آن را در آوریل ۲۰۱۰ لغو کرد و سپس قراردادی مشترک با اینتراسکوپ، پالیدور و استرینجر رکوردز را در ژوئیه ۲۰۱۱ امضا کرد.

بعد از این که وی اولین تک آهنگ خود، بازی‌های رایانه‌ای را در ژوئن ۲۰۱۱ منتشر کرد، شخصاً اقدام به ساخت موزیک ویدئوی آهنگ کرد و در اوت ۲۰۱۱ آن را بر روی یوتیوب قرار داد. بعد از این که نماهنگ در اینترنت بشدت سر و صدا به پا کرد و بیش از ۲۰ میلیون بار دیده شد، آلبوم استودیویی دوم وی با نام "به دنیا آمده برای مردن" در ژانویه ۲۰۱۲ منتشر شد.

تا به امروز دیسکوگرافی لانا دل ری شامل دو آلبوم استودیویی بلند، سه آلبوم چندآهنگه، هفت تک‌آهنگ و هشت موزیک ویدئو می‌شود. این موسیقیدان و سینماگر تاکنون افتخارات بسیار زیادی را کسب کرده‌ است. او موفق به کسب جایزه Q برای "بهترین چیز جدید" یک جایزه GQ برای "زن سال"، دو جایزه بریت، یکی برای "دستیابی به موفقیت بین‌المللی" و دیگری برای "هنرمند تک خوان پاپ بین‌المللی"، و یک جایزه EMA برای "بهترین کار آلترنتیو" شده‌ است.

 

 

خواننده زن لانا دل ری کتاب شعر خواننده معروف
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین