کد خبر: 36480 A

شرط‌های خواننده قدیمی برای برگزاری کنسرت

شرط‌های خواننده قدیمی برای برگزاری کنسرت

خواننده موسیقی ایرانی از آماده شدن تازه‌ترین آلبوم خود با موضوع نکوداشت یکی از آهنگسازان پیشکسوت کشور و چند شرط خود برای برگزاری کنسرت سخن گفت.

ایران آرت: بیژن بیژنی خواننده موسیقی ایرانی درباره فعالیت‌های تازه خود توضیح داد: از سال ۹۶ مشغول تهیه و تولید آلبومی به آهنگسازی هنرمند پیشکسوت موسیقی کشورمان استاد علی اکبرپور بودیم که هم اکنون توسط انتشارات «سروش» آماده عرضه به بازار موسیقی است. در این آلبوم که با عنوان «نیلوفر نیلوفران» در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد عبدالرضا رضایی شاعر و رضا فدایی به عنوان تنظیم کننده حضور دارند.

بیژنی در گفتگو با مهر ادامه داد: این مجموعه شامل هشت تصنیف برای سازهای ایرانی و کلاسیک است که نسبت به کارهای دیگرم از موسیقی ایرانی بیشتر بهره‌مند شده است. آنچه در این آلبوم برای علاقه‌مندان موسیقی ایرانی مهیا شده به نوعی یک نکوداشت موسیقایی برای استاد علی اکبرپور است که طی سال‌های گذشته آثار بسیار ارزشمندی را در حوزه موسیقی خلق کرده و ملودی‌های زیبایی را به دوستداران موسیقی عرضه کردند که می‌تواند نوازشگر گوش‌های شنوندگان باشد.

وی افزود: «نوروز» عنوان آلبوم دیگر من به آهنگسازی استاد کامبیز روشن‌روان است که از مدت‌ها پیش برای انتشارآماده شده بود. اما همان گونه که قبلاً هم اشاره کردم این کار نیازمند یک اسپانسر و تهیه‌کننده مناسب است که بتواند به موثرترین شکل ممکن برای علاقه‌مندان عرضه شود. این کار هم مانند آثار مشترک من و کامبیز روشن‌روان دربرگیرنده اشعار شاعران کلاسیک و معاصر است که فضای موسیقایی آن نیز با ترکیبی از سازهای ایرانی و کلاسیک طراحی شده و می‌تواند برای مخاطبان این سبک نیز مورد توجه باشد.

این خواننده موسیقی ایرانی که کتاب خوشنویسی‌اش با عنوان «نای و نی» به چاپ دوم رسیده در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سئوالی مبنی‌بر عدم برگزاری کنسرت از مجموعه کارهای منتخب خود تصریح کرد: یکی ازشروط من برای برگزاری کنسرت حضور گروه کاملی از نوازندگان است که بتوانند همچون آلبوم به طور کامل روی صحنه حضور داشته باشند. زیرا من معتقدم اگر از تعداد نوازنده‌های یک آلبوم روی صحنه کم شود، قطعاً صدادهی کنسرت نیز با اشکالات متعددی رو به رو می‌شود که این فرآیند اصلاً باب میل من نیست. از سوی دیگر خیلی از تهیه‌کنندگان هم هستند که به دلیل افزایش دستمزدها زیر بار چنین رویکردی نمی‌روند. به همین منظور کمتر اتفاق بیفتد که بتوانیم با شرایط ایده آلی کنسرت برگزار کنیم. از این جهت تا زمانی که معیارهای فنی من برای اجرای زنده مهیا نشود تلاش می‌کنم کنسرتی برگزار نکنم.

 

کنسرت موسیقی ایرانی کامبیز روشن روان بیژن بیژنی علی اکبرپور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین