کد خبر: 38787 A

کنسرت رایگان وحید تاج و کیوان ساکت/ آب و آتش غرق در صدا

کنسرت رایگان وحید تاج و کیوان ساکت/ آب و آتش غرق در صدا

کیوان ساکت و وحید تاج همزمان با عید قربان در بوستان آب و آتش کنسرت رایگان برگزار می‌کنند.

ایران آرت: از این به بعد آنهایی که به بوستان آب و آتش می‌روند، سرود آب و آتش را با تلفیقی از نور، آب و آتش خواهند شنید. این قطعه عید قربان به آهنگسازی کیوان ساکت، خوانندگی وحید تاج و با اجرای زنده موسیقی ارکستر وزیری در این بوستان رونمایی خواهد شد.

آن‌طور که وحید تاج به خبرنگار شهروند می‌گوید برنامه رونمایی از قطعه آب و آتش با همکاری شهرداری تهران در این بوستان برگزار می‌شود: "اجرای ما فقط مربوط به همین یک قطعه نیست و به صورت یک کنسرت کامل برگزار می‌شود." این قطعه با آهنگسازی کیوان ساکت همزمان با عید قربان دوشنبه ٢١ مرداد ساعت ٢١ در بوستان آب و آتش رونمایی می‌شود؛ قطعه‌ای که  شعر آن را عبدالجبار کاکایی با تضمینی از حکیم ابوالقاسم فردوسی سروده است.

این اثر با نام آب و آتش و با اشاره به داستان گلستان‌شدن آتش بر ابراهیم(ع) و گذر سیاوش از آتش برای این بوستان سروده و تنظیم شده است و از این پس هر شب در فضای این بوستان همراه با ترکیبی هنرمندانه از تلفیق نور، آب، آتش و موسیقی به اجرا گذاشته خواهد شد. بوستان آب و آتش، نخستین بوستان مفهومی کشور است که در آن با ترکیبی از آب، آتش و هنرهای تجسمی، داستان‌هایی از اتفاقات دوران نبوت حضرت ابراهیم(ع) روایت شده است. 

به گزارش شهروند، شهرداری تهران از سال‌های گذشته برای مناسبت‌ها و اعیاد سراغ گروه‌های موسیقی می‌رود و کنسرت‌های رایگان را در قالب برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌کند. ‌سال گذشته هم بعد از پیشنهاد برگزاری کنسرت رایگان از سوی همایون شجریان و سایر خوانندگان، شهرداری تهران هم برای این اجراها چراغ سبز نشان داد. محمد معتمدی البته شهریور پارسال یک کنسرت رایگان در بوستان آب و آتش را با ‌هزار اما و اگر برگزار کرد، اما چند ماه بعد پیگیری‌های خبرنگار "شهروند" نشان داد که نهادهای انتظامی از اساس با اجرای کنسرت رایگان خیابانی مخالفند.

اسفند ماه هم البته محمد معتمدی در جلسه‌ای که پیروز حناچی، شهردار تهران نیز در آن حضور داشت، از او خواست تا امکان برگزاری کنسرت‌های ارزان تحت عنوان هنر برای همه را فراهم کند. سرانجام با همکاری شهرداری تهران این کنسرت‌ها با اجرای محمد معتمدی و چند خواننده پاپ دیگر در  روزهای نوروز برگزار شد. حالا هم که شهرداری تهران بانی برگزاری یک کنسرت رایگان دیگر تحت عنوان رونمایی از قطعه موسیقی "آب و آتش" شده است و از همه مهمتر این‌که موسیقی آب و آتش از این به بعد در این بوستان جاری خواهد بود.

 

وحید تاج کیوان ساکت کنسرت رایگان آب و آتش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین