کد خبر: 39336 A

کنسرتی که باعث استعفای وزیر فرهنگ الجزایر شد/ عکس

کنسرتی که باعث استعفای وزیر فرهنگ الجزایر  شد/ عکس

وزیر فرهنگ الجزایر پس از کشته شدن ۵ تماشاگر در یک کنسرت موسیقی به دلیل ازدحام در الجزیره استعفا داد.

ایران آرت: مریم مرداسی وزیر فرهنگ الجزایر به دلیل خشم عمومی در پی حادثه کنسرت پنجشنبه‌ گذشته (31 مردادماه) الجزیره استعفای خود را اعلام کرد 

گفتنی است، هزاران نفر از مردم پایتخت الجزایر یعنی شهر الجزایر یا الجزیره برای حضور در کنسرت عبدالروف دراجی معروف به "سول‌کینگ" در استادیومی در این شهر جمع شده بودند.

"سول‌کینگ" خواننده 29 ساله فرانسوی‌الاصل، ستاره‌ای بزرگ در شمال آفریقاست. ترانه "آزادی" یکی از آثار معروف این خواننده است که معمولا در اعتراضات این کشور به کرات شنیده شده است. معترضان الجزایر از ماه آوریل سال جاری خواستار اصلاحات سیاسی و برکناری عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری وقت با حاکمیت طولانی‌اش در الجزایر بودند.

به گزارش عصر ایران، خبرگزاری فرانسه درباره این اتفاق نوشته است: "در روز شنبه (دو روز پس از کنسرت) رئیس پلیس الجزیره عزل شده است. البته تا این لحظه هیچ دلیل رسمی برای برکناری رئیس ‌پلیس ارائه نشده، اما یک منبع آگاه برکناری این مقام را با کنسرت "سول‌کینگ" در ارتباط می‌داند. در این میان مدیر بخش برگزاری و ساماندهی کنسرت‌ها در این کشور نیز روز جمعه برکنار شده است.

1009485_187 (1)

لازم به ذکر است بسیاری از مردم الجزایر، ایمنی ضعیف و مدیریت ناکارآمد در ایجاد ازدحام در کنسرت الجزیره را سرزنش کرده و مورد انتقاد قرار دادند. 

این کنسرت که 5 زخمی و 20 کشته برجای گذاشته به صورت زنده از یکی از کانال‌های تلویزیون ملی الجزایر پخش شد.

کنسرت وزیر فرهنگ مردم مرداسی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین