کد خبر: 40823 A

سواد موسیقی دارم/ نظرات تازه پرواز همای درباره موسیقی و فیلم

سواد موسیقی دارم/ نظرات تازه پرواز همای درباره موسیقی و فیلم

پرواز همای در تازه‌ترین گفت و گوی خود از سواد موسیقایی خود گفت.

ایران آرت، پرواز همای درباره علاقه‌اش به سینما، فیلمسازی و تئاتر گفت: "از کودکی به فیلم و سینما علاقه داشتم و در زمینه تئاتر و نمایش هم فعالیت کرده‌ام، ابتدا در دانشکده تئاتر درس خواندم سپس انصراف دادم و به موسیقی روی آوردم."

 

وی درباره علاقه‌اش به اجرای نمایش و حضور روی صحنه عنوان کرد: "هنوز هم بخشی از کارم را به نمایش اختصاص می‌دهم، اپرا ترکیبی از نمایش و موسیقی است، خودم هم در گذشته فیلمسازی کرده‌ام هنوز هم وقت خالی داشته باشم این کار را انجام می‌دهم. بازیگری یکی از کارهای مورد علاقه‌ام بوده است و همیشه اجرای صحنه‌ای را دوست دارم چون از نظر هنری اجرای روی صحنه به سبب حضور مخاطب و تماس چهره به چهره بین هنرمند و تماشاگر، هنرمند را به وجد می‌آورد ولی به آلبوم و سی‌دی را مردم در ماشین‌هایشان گوش می‌کنند و هنرمند از آن بهره‌ای نمی‌برد."

 

به گزارش پانا، این خواننده با اشاره به جایگاه شعر در موسیقی تصریح کرد: "شعر مانند ستون اثر موسیقایی است؛ پاشنه‌ای است که تمام موسیقی‌ها روی آن می‌چرخد. به نظر من ادبیات بر‌ترین، اثرگذار‌ترین و زیبا‌ترین هنرهاست و در ادبیات هم، شعر اثرگذار‌تر از دیگر شاخه‌های ادبی است. از کودکی با شعر و نقاشی و موسیقی انس داشتم اما اولویت نخست من شعر بوده و هست."

وی ادامه داد: "سرودن یا انتخاب شعری که بامفهوم، مناسب زمانه و حاوی پیام اخلاقی باشد در اولویت من بوده است. بنده خواننده هستم و انتخاب شعرهایم باید با حساسیت انجام شود به همین دلیل نقطه مشترک شعر و موسیقی را می‌شناسم."

وی تاکید کرد: "سواد موسیقی دارم زیرا موسیقی خوانده‌ام، از موسیقی فولکلور شروع کردم و به موسیقی ایرانی رسیدم. سواد آکومپانی، آهنگسازی، کانترپوان و هارمونی دارم، هم پیانو و هم ساز ایرانی می‌زنم و زندگی‌ام را برای این کار گذاشته‌ام. بنابراین راه پیدا کردن نقاط مشترک موسیقی‌ها را درک می‌کنم. برای موسیقی آذری، لری، گیلانی، خراسانی و ... وقت می‌گذارم و با بهترین‌ خوانندگانشان مراوده دارم، از آن‌ها مطالبه می‌کنم و یاد می‌گیرم."

همای درباره ارتباط عمیقی که در اجراهای خود با اشعار برقرار می‌کند بیان کرد: "اصولا شعر انسان را با خود می‌برد و در خود حل می‌کند. شعر مهم‌ترین ابزار خواننده برای انتقال پیام اثر موسیقایی است. شعر بالی است که انسان را در آسمان مفاهیم به پرواز درمی‌آورد. اول شعر باید من را با خود ببرد بعد مخاطب را جذب خود کند، حداقل برای من اینگونه است."

وی همچنین درباره عاملی که از آن الهام می‌گیرد تصریح کرد: "همیشه اجتماع تنها مکتبی بوده است که از آن الهام گرفته‌ام."

پرواز همای
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین