کد خبر: 41502 A

کلدپلی شعر سعدی را می‌خواند/ "بنی آدم" در آلبوم پرفروش‌ترین گروه بریتانیایی قرن 21

کلدپلی شعر سعدی را می‌خواند/ "بنی آدم" در آلبوم پرفروش‌ترین گروه بریتانیایی قرن 21

گروه راک بریتانیایی "کلدپلی" در آلبوم جدیدش قطعه‌ای با نام "بنی آدم" را بر اساس شعر ماندگار سعدی شیرازی اجرا کرده است.

ایران آرت: سجاد مالمیر: سرانجام شایعات به واقعیت پیوست و گروه کلدپلی اعلام کرد تازه‌ترین مجموعه این گروه با نام "زندگی روزمره" (Everyday Life) در تاریخ 22 نوامبر منتشر خواهد شد. این مجموعه شامل یک دابل آلبوم با نام‌های "طلوع" و "غروب" است که شب گذشته دو تک آهنگ از آن با نام‌های "Arabesque" و "Orphans" منتشر شد.

بر اساس کاور و ترک‌لیست آلبوم که در اختیار سایت آمازون قرار گرفته، قطعه ششم از دیسک دوم آلبوم "بنی آدم" نام دارد که این عنوان به زبان فارسی بر روی کاور درج شده است. پیش از این کلدپلی ویدئویی را برای تبلیغ آلبوم در اینستاگرام منتشر کرده بود که در گوشه‌ای از آن شعر "بنی آدم اعضای یکدیگرند" از سعدی شیرازی نوشته شده بود.

همچنین در انتهای نامه‌ای که کلدپلی به هوادارانش نوشته، از کلمه "esq" به جای Love استفاده شده که بر اساس این نشانه‌ها به نظر می‌رسد کلدپلی شعر ماندگار سعدی را در آلبوم جدیدش اجرا کرده است.

بر روی کاور آلبوم Everyday Life، نام آلبوم به زبان عربی (الحیاه‌الیومیه) نیز نوشته شده است. همچنین در بخش دیگری از کاور آلبوم عبارت "سلام و حب" دیده می‌شود. گفته می‌شود رویکرد کلدپلی در این آلبوم تجربی، موسیقی شرق و خاورمیانه است.

آلبوم "زندگی روزمره" روی هم 16 قطعه با نام‌های "طلوع"، "کلیسا"، "شکسته در شهر"، "بابا"، "WOTW / POTP"، "اسلیمی"، "وقتی به یک دوست نیازمندم"، "تفنگ‌ها"، "یتیمان"، "اکو"، "فریاد فریاد فریاد"، "دوستان قدیمی"، "بنی آدم"، "قهرمان جهان" و "روزمره" را شامل می‌شود.

Coldplay

ترک‌لیست آلبوم جدید کلدپلی

"زندگی روزمره" هشتمین آلبوم رسمی گروه کلدپلی خواهد بود. "چترهای نجات"، "هجومی از خون به مغز"، "ایکس و ایگرگ"، "زنده باد زندگی"، "مایلو زایلوتو"، "داستان‌های ارواح" و "یک سر پر از رویا" دیگر آثاری است که این گروه منتشر کرده است.

اعضای فعلی گروه کلدپلی را کریس مارتین (خواننده اصلی، گیتار آکوستیک و کیبورد)، جانی باکلند (گیتار الکتریک و کیبورد)، گای بریمن (گیتار باس و کیبورد) و ویل چمپیون (درامز، پرکاشن و بکینگ وکال) تشکیل می‌دهند.


photo_2019-10-24_22-04-28
کاور رسمی آلبوم "زندگی روزمره"

کلدپلی پرفروش‌ترین گروه موسیقی بریتانیایی و یکی از برترین گروه‌های موسیقی راک در در قرن 21 است.



 

موسیقی راک سعدی کلدپلی سعدی شیرازی
نظرات خوانندگان
  • طاهر
    پاسخ

    اونوقت بنیامین بهادری میگه مممممممممه اگههههه تتتتتووووو رووووو نببیییی نممتتتت میییی مییییی رررررمممم. گند بزنن موسیقی این مملکت رو

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین