کد خبر: 41591 A

کیهان کلهر مرد سال موسیقی جهان شد/ عکس

کیهان کلهر مرد سال موسیقی جهان شد/ عکس

کیهان کلهر جایزه بزرگ مرد سال موسیقی ۲۰۱۹ را که وومکس نام دارد از آن خود کرد.

ایران آرت: کیهان کلهر، نوازنده کمانچه و از موسیقیدانان معاصر ایرانی جایزه بزرگ موسیقی وومکس، مرد سال موسیقی ۲۰۱۹ را دریافت کرد.

برگزار کنندگان رویداد وومکس۲۰۱۹، ضمن ابراز خوشحالی از اهدای این جایزه به کلهر، این جایزه را به دلیل تسلط و یکانگی مهارت در نوآوری، ایجاد زبان‌های جدید هیجان‌انگیز موسیقی و برای رساندن سنت موسیقی کلاسیک ایرانی به گوش مردم سراسر جهان به کلهر اهدا کردند.

در توصیف هنر این هنرمند ایرانی، قبل از اهدای جایزه، بیان شد: "برای کلهر، کمانچه صدای اوست. هنگامی که می‌نوازد انگار زبانی کامل ایجاد می‌کند که با سراسر مردم جهان از گذشته دور تا آینده ارتباط برقرار می‌کند. کیهان کلهر در طول زندگی حرفه‌ای خود با بهترین نوازندگان جای جای ایران همکاری کرده و موسیقی اقوام کردستان و خراسان را مورد مطالعه قرار داده است و با موزیسین‌های سایر فرهنگ‌ها نیز با زبان موسیقی دیالوگ داشته است از جمله شجاعت حسین خان از هند، یویوما و گروه بین‌المللی جاده ابریشم، اردال ارزنجان از ترکیه، تریو هلندی رامبرانت، تومانی دیاباته از مالی، گروه بروکلین رایدر و کوارتت کرونوس؛ از این رو به همه این صداها اجازه می‌دهد تا صدای او را فراگیر کنند."

به گزارش خبرآنلاین، کلهر پس از دریافت جایزه، ضمن تشکر از وومکس، از محمدرضا شجریان که با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند، به عنوان استاد بزرگ موسیقی ایران، یاد کرد و گفت: "من تحت تاثیر قرار گرفته‌ام، خیلی خوب است که در طول زندگی حمایت و دیده شویم، من این جایزه را دست آورد شخصی نمی بینم، فکر می‌کنم تاریخ، کار سخت و تلاش بسیاری پشت سر این جایزه است، بنده نمایندگی جامعه موسیقی جهان را نمایندگی می‌کنم و مفتخر هستم که نماینده هنرمندان جهانی باشم، به جای جامعه موسیقی ایرانی."

کیهان کلهر
 

 

کیهان کلهر موسیقی ایرانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین