کد خبر: 41597 A

تقدیم جایزه جهانی جادوگر کمانچه به خسروی آواز/ پیغام همایون از طرف استاد شجریان به کیهان کلهر: پدر در شرایطی نیستند که دست به قلم شوند

تقدیم جایزه جهانی جادوگر کمانچه به خسروی آواز/ پیغام همایون از طرف استاد شجریان به کیهان کلهر: پدر در شرایطی نیستند که دست به قلم شوند

کیهان کلهر جایزه وومکس را به محمدرضا شجریان تقدیم کرد و حالا همایون شجریان از طرف پدر از او تشکر کرده است

ایران‌آرت: همان‌طور که خبرش را در ایران‌آرت خواندید، کیهان کلهر، نوازنده کمانچه و جهانی‌ترین موسیقیدان ایرانی جایزه بزرگ موسیقی وومکس، مرد سال موسیقی ۲۰۱۹ را دریافت کرد.

به گزارش ایران‌آرت، آن‌طور که صفحه شخصی کیهان کلهر در اینستاگرام، سخنان او را در حال دریافت جایزه ترجمه کرده، او جایزه را به محمدرضا شجریان تقدیم کرده است. کلهر گفته: «‌معمولا پیش نمی آید که انسان وقتی زنده است مورد تجلیل واقع شود ازینرو بسیار مفتخرم و تحت تاثیر قرار گرفتم، هرچند من این جایزه را یک دستاورد شخصی محسوب نمی‌کنم.
سال‌های بسیاری مرارت، دانش و پشتکار، پیشینه موسیقی ایرانی است که من محصولِ آن گذشته و پیشینه‌ام و امروز این جایزه را از طرف تمام جامعه موسیقی ایرانی می‌پذیرم و به نمایندگی از جامعه موسیقی ایرانی این جایزه را به استاد محمدرضا شجریان که مدتی است در بستر بیماری‌اند و دلتنگ شنیدن صدای‌شان هستیم، تقدیم می‌کنم».

ساعاتی پیش، همایون شجریان، فرزند محمدرضا شجریان به این رویداد واکنش نشان داد و از آن‌جا که همه می‌دانند خسروی آواز ایران، توانایی پاسخ‌گویی به کلهر را ندارد، همایون در صفحه اینستاگرامش نوشت: «تبریک بسیار کیهان جان. همانطور که اشاره کردی پدر هنوز مراحل بیماری‌شان را می‌گذرانند، و متاسفانه در شرایطی نیستند که دست به قلم شوند. مانند همیشه در اوج باشی و افتخار آفرین برای هنر این سرزمین و دوستدارانش. سپاسگزار از محبت و معرفتت».

WhatsApp Image 2019-10-27 at 8.56.50 PM

کیهان کلهر نیز در کامنت‌های زیر این پست، پاسخ همایون را داده است: «سلام همایون عزیز. وظیفه من بود در مقابل زحماتی که استاد برای موسیقی ایران کشیده‌اند؛ کوچک‌ترین کاری بود که از صمیم جان انجام شد».

محمدرضا شجریان همایون شجریان کیهان کلهر استاد شجریان جایزه وومکس وومکس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین