کد خبر: 41704 A

چه کسانی برای شجریان و قربانی جنجال درست کردند؟

چه کسانی برای شجریان و قربانی جنجال درست کردند؟

این دو خواننده مشهور کشور هیچ کار خلاف عرف و قانونی انجام نداده‌اند، آنها به مکانی رفته‌اند که درهایش به روی همه باز است.

ایران آرت: مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: همایون شجریان و علیرضا قربانی، دو خواننده مشهور موسیقی سنتی ایران در یک آلبوم به نام "افسانه چشم‌هایت" همکاری کرده‌اند. این دو خواننده برای ضبط تیزر تبلیغاتی خود به "ایران مال" مجتمع بزرگ تجاری و تفریحی غرب تهران رفتند.

انتشار  ویدئوی تبلیغاتی این آلبوم حسابی سر و صدا کرد و برخی‌ها داد اعتراض سر دادند که چرا این دو باید برای کار خود ایران مال را انتخاب کنند. به طور مثال روزنامه جوان در یادداشتی انتقادی از "ایران مال" به‌عنوان نماد "ابتذال سرمایه، انفعال اخلاق و سمبل مصرف‌گرایی" یاد می‌کند و سایت جوان آنلاین نیز خطاب به همایون شجریان نوشت: "برای ایران بخوانید، نه ایران مال."

یک سوال ساده بعد از شنیدن و خواندن این انتقادها ذهن آدم را درگیر می‌کند. ایران مال مگر در دادگاهی محکوم به تخلف و فساد شده است که به خاطر آن این دو خواننده را محکوم می‌کنیم؟ این مجتمع بزرگ در کشور جمهوری اسلامی با قوانین جمهوری اسلامی و با مجوز‌های قانونی جمهوری اسلامی ساخته شده است. مگر این دو به دبی یا آنتالیا رفته‌اند که این چنین داد و فریاد راه انداخته‌ایم؟

همین الان وقتی صفحه‌های اهالی فضای مجازی  را بالا و پایین می‌کنید، عکسی از آنها در ایران مال و کتابخانه معروف‌اش می‌بیند.در همین مجتمع جشنواره فیلم فجر برگزار شده است.

به یاد دارم معرفی برنامه خوب عصر جدید که از شبکه سه پخش می‌شد هم در همین ایران مال ضبط شده بود. چرا دوستان آن موقع از مدیر جوان شبکه سه نپرسیدند که برای ایران برنامه بسازد نه ایران مال؟

فکر نمی‌کنید اگر شما می‌خواستید اعتراض کنید باید به تلویزیون اعتراض می‌کردید نه به یک بخش خصوصی که در حال انجام یک کار غیر دولتی است.

کسی با انتقاد مخالف نیست. همین نوشتار هم طعم انتقادی دارد اما اینکه تیغ انتقاد فقط یک جریان را هدف قرار بدهد و در برابر دیگران که همان کار را می‌کنند سکوت کند، جای سوال دارد.

اگر همایون شجریان و علیرضا قربانی برای این ویدویی تبلیغاتی پول هم گرفته باشند، اشکال ندارد. آنها بخشی خصوصی هستند و باید برای پیش برد کارهای خودشان و ارائه کارهای جدیدتر درآمدزایی داشته باشند.

این رفتار که به همه برچسب بزنیم و با کنایه با آنها سخن بگوییم روا نیست. این دو خواننده محبوب و مشهور کشور هیچ کار خلاف عرف و قانونی انجام نداده‌اند. آنها به مکانی رفته‌اند که درهایش به روی همه باز است. هیچ کجای آن نزده است که به خاطر تخلف‌های مالی و قانونی از ورود به این مکان خودداری کنید.

بهتر است با رفتارهای سلبی خود، ذوق اهالی هنر و کسانی که دوست دارند حال مردم خوب باشد را کور نکینم. همین رفتارهاست که برخی‌ها را به سمت درهای خروجی کشور هُل می‌دهد و به آنها می‌گوید اگر می‌خواهید کار کنید به آن سوی آب‌ها بروید.

 

همایون شجریان علیرضا قربانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین