کد خبر: 43922 A

جشن جهانی زادروز نابغه موسیقی/ ساز اکسترهای بزرگ به صدا درمی‌آید

جشن جهانی زادروز نابغه موسیقی/ ساز اکسترهای بزرگ به صدا درمی‌آید

زادروز بتهوون با اجرای کنسرت‌های گوناگون، نمایش‌ها و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف جشن گرفته می‌شود.

ایران آرت: اهالی موسیقی در سراسر جهان۲۵۰مین زادروز لودویگ فان بتهوون را به شیوه‌های گوناگون جشن می‌گیرند. از برنامه‌های جالب "سال بتهوون" می‌توان به اجراها‌ی سمفونی ۹ بتهوون توسط مارین آلسوپ آمریکایی و آثار مهدیس کاشانی اشاره کرد.

از شهر بن آلمان، زادگاه لودویگ فان بتهوون، تا نیویورک؛ از سائو پائولوی برزیل تا مسکو؛ از بغداد تا استکهلم و دهلی نو و شانگهای و رایکیاویک و کیپ‌ تاون: آهنگسازان و دیگر اهالی موسیقی برجسته بین‌المللی در حال برنامه‌ریزی برگزاری جشن تولدی بی‌مانند برای یکی از تاثیرگذارترین آهنگسازان جهان هستند.

کسی از روز تولد لودویگ فان بتهوون اطلاع ندارد اما روز ۱۷ دسامبر ۱۷۷۰ به عنوان روز غسل تعمید او ثبت شده و گفته می‌شود که احتمالا یک روز پیش از آن به دنیا آمده است.

به گزارش دویچه‌وله، زادروز این نابغه دنیای موسیقی نه در یک روز بلکه در سراسر سال۲۰۲۰ میلادی با اجرای کنسرت‌های گوناگون، نمایش‌ها و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف جشن گرفته می‌شود.

بن‌ شهر زادگاه او در دو نوبت، از ۱۳ تا ۲۲ مارس و از چهارم تا ۲۷ سپتامبر شاهد برگزاری کنسرت‌ها و نمایشگاه‌های گوناگونی است و در این راستا از جمله میزبان ارکستر ملی لیون فرانسه، ارکستر سمفونی میلان ایتالیا، ارکستر سمفونی جوان روسیه و شمار زیادی از خوانندگان و نوازندگان برجسته اروپایی خواهد بود.

در شهر بن، انجمنی به نام "جامعه برگزاری جشن بتهوون" ایجاد شده که در طول سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۰۰ پروژه موسیقیایی را از نظر مالی حمایت می‌کند و خود نیز چند پروژه هنری را  در این راستا برنامه‌ریزی کرده است.

از جمله این پروژه‌ها می‌توان به همکاری "جامعه سلطنتی فیلارمونی بریتانیا" و جشنواره پرفورمانس شانگهای برای اجرای سمفونی شماره ۹ بتهوون در شهر بن اشاره کرد.

با نگاهی به برنامه‌های گوناگون "سال بتهوون" می‌توان دریافت که از میان آثار موسیبقیایی آهنگساز برجسته آلمانی سمفونی ۹ بیشتر از همه اجرا خواهد داشت.

ارکسترهای مطرح پاریس، شیکاگو، توکیو، سائو پائولو و هنگ کنگ، سالزبورگ و وین هم این شاهکار موسیقیایی را اجرا خواهند کرد.

 

ارکستر بتهوون موسیقی کلاسیک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین