کد خبر: 44355 A

آهنگی که مثل بمب در کریسمس ترکید

آهنگی که مثل بمب در کریسمس ترکید

"بوهمین راپسودی"، پرطرفدارترین آهنگ کریسمسی در بریتانیاست؛ آهنگی که می‌توان آن را پر از اشاره و کنایه دانست.

ایران آرت: در دسامبر سال 1975 به طور غیرمنتظره ای یک آهنگ کریسمسی در صدر جدول موسیقی انگلیس قرار گرفت و برای 9 هفته این جایگاه را حفظ کرد.

این آهنگ تاکنون تنها آهنگ مربوط به کریسمس بوده است که دو بار در صدر جدول موسیقی در بریتانیا قرار گرفته است. جالب اینجاست که این آهنگ به دلیل طولانی بودن- یعنی حدود 6 دقیقه- شرکت تولیدکننده را نگران کرده بود که هرگز از رادیو پخش نشود و نتواند مخاطب زیادی را جذب کند.

در واقع این کمپانی از گروه کویین، سازنده اثر، به سرپرستی فِرِدی مرکوری خواست تا آن را کوتاه تر کند اما گروه کویین اعلام کرد چنین کاری بی معناست، یا یک آهنگ را باید کامل شنید یا آن را کنار گذاشت. گروه کویین مصمم به تولید و پخش این آهنگ بود و به لطف یکی از دوستان صمیمی فِرِدی که در رادیو وان دی جی بود این آهنگ بارها و بارها از رادیو پخش شد و در نهایت توانست به صدر جدول موسیقی در بریتانیا دست یابد.

یکی از نزدیکان گروه می‌ گوید دوست فِرِدی مرتب این آهنگ را پخش می‌ کرد و از شنوندگان عذرخواهی می‌ کرد که نمی خواسته آن را تکرار کند اما دستش اشتباهی روی آن رفته است.

به گزارش ایران جوان، فِرِدی همیشه از توضیح معنای ترانه این آهنگ خودداری کرد و فقط گفت این آهنگ درباره روابط است.او اضافه کرد:این یکی از آهنگ هایی است که احساس فانتزی فوق ‌العاده‌ای دارد. فکر می کنم مردم فقط باید به آن گوش کنند، فکر کنند، و بعد تصمیم بگیرند آهنگ به آنها چه می خواهد بگوید. "بوهمین راپسودی" آهنگ ساده ای نیست و می توان آن را پر از اشاره و کنایه دانست.

 

موسیقی راک گروه کوئین فردی مرکوری بوهمین راپسودی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین