کد خبر: 45956 A

۹ روز داغ و هیجانی در موسیقی ایران

۹ روز داغ و هیجانی در موسیقی ایران

سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر شامگاه امروز چهارشنبه 23 بهمن‌ماه با اجرای یک گروه موسیقی پاپ آغاز می‌شود.

ایران آرت: جشنواره موسیقی فجر که امسال سی و پنجمین دوره آن آغاز می‌شود، یکی از رویدادهای مهم و با اهمیت کشور است که بهمن‌ماه هرسال برگزار می‌شود.

جشنواره موسیقی فجر یکی از رویدادهایی است که فعالان موسیقی کلاسیک، موسیقی دستگاهی و مقامی و پاپ و دیگر گونه‌ها در آن حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش ایلنا، جشنواره موسیقی فجر بنا به دلایل مختلف برای فعالان موسیقی اتفاقی مغتنم است و در این میان اگر پای صحبت متقاضیان موسیقی نواحی مختلف ایران بنشینم، متوجه این موضوع خواهیم شد که آنها برای حضور روی صحنه‌های رسمی اعم از جشنواره‌ها و کنسرت‌ها تلاش بسیاری می‌کنند. این دسته از هنرمندان عرصه موسیقی به طور معمول در شهرهای محل سکونت‌شان امکان برگزاری کنسرت ندارند و اغلب آنها توسط موسیقی امرار معاش نمی‌کنند و شاید به همین دلیل است که رویدادهای موسیقی‌محور همواره مورد استقبال آنها قرار می‌گیرد. بنا به همین دلایل است که جشنواره موسیقی فجر مورد توجه و با اهمیت است.

سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر،  شامگاه امروز چهارشنبه 23 بهمن‌ماه با اجرای یک گروه موسیقی پاپ آغاز می‌شود.

در شب آغازین جشنواره موسیقی فجر گروه موسیقی پاپ برادران (آرش و مسیح) نغمه آغازین جشنواره سی و پنجم موسیقی فجر را سر خواهند داد. این گروه نخستین گروه پاپ از بین ۱۰ گروه موسیقی پاپ و ۷۲ گروه موسیقی ایرانی و خارجی در سبک‌های مختلف است که امشب در تهران در دو نوبت ۱۸/۳۰ و ۲۱/۳۰ در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی به روی صحنه خواهد رفت.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به ریاست محمد اله‌یاری (مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری شاهین فرهت) از شامگاه امشب چهارشنبه ۲۳ بهمن تا روز چهارشنبه ۳۰ بهمن در تالار وحدت، تالار رودکی، بنیاد آفرینش‌های هنری هنری نیاوران، تالار سوره حوزه هنری، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و سالن میلاد نمایشگاه بین المللی میزبان مخاطبان خواهد بود و ۸۲ گروه موسیقی در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، پاپ، ارکسترال، تلفیقی، بانوان، کودک و نوجوان با ۹۰ اجرا در ۸۰ نوبت به اجرای برنامه می‌پردازند.

جشنواره‌های استانی موسیقی فجر با حمایت ویژه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر و در راستای همراهی با مردم سیل‌زده از استان سیستان و بلوچستان آغاز شده و گروه‌های بومی استان سیستان و بلوچستان در این دوره جشنواره از ۲۰ تا ۲۵ بهمن‌ماه در شهرهای زاهدان، چابهار، نیک شهر و قصرقند اجراهای خود را بروی صحنه برده‌اند.

در این دوره از جشنواره یاد و خاطره جانباختگان سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی گرامی داشته می‌شود و نخستین دوره جایزه موسیقی و رسانه و جایزه ترانه سال از برنامه‌هایی خواهد بود که برای نخستین‌بار برگزار خواهند شد.

 مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر پنجشنبه اول اسفندماه در تالار وحدت طی مراسم ویژه ای برگزار خواهد شد.

 

جشنواره موسیقی فجر مسیح و آرش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین