کد خبر: 46543 A

ناگفته‌های ناظری، دولت‎‎آبادی و موحد درباره شجریان/ "خسرو خوبان" و مصاحبه منتشرنشده

ناگفته‌های ناظری، دولت‎‎آبادی و موحد درباره شجریان/ "خسرو خوبان" و مصاحبه منتشرنشده

نویسنده کتاب "خسرو خوبان می‌گوید رونمایی از این کتاب هرگز فرصت‌طلبی از حال و احوال فعلی محمدرضا شجریان نیست.

ایران آرت: کتاب "خسرو خوبان" نوشته مهران حبینی نژاد، که نگاهی مستند و گزارش گونه به مصاحبه ها، سخنرانی های شجریان در نشستهای پژوهشی محمدرضا شجریان دارد توسط نشر ماهریس چاپ شده و قرار است به زودی رونمایی و روانه بازار کتاب شود.

مهران حبیبی نژاد کارشناس ارشد رشته ادبیات فارسی و از فعالان عرصه آواز ایرانی ونویسنده این کتاب در گفت‌وگو با ایرنا در باره آخرین اثر تالیفی خود گفت. این کتاب حاوی مجموعه مصاحبه های محمدرضا شجریان و سخنرانیهای وی در نشست های پژوهش و توصیه های او به شاگردان در باره شیوه آموختن آواز و نگاه به موسیقی که در ادوار مختلف بصورت سخنرانی و مقاله و مصاحبه منتشر شده است و ایده اصلی آن هم متعلق به خود من است.

وی افزود: در کنار نقد و نظرات این استاد برجسته موسیقی و آواز ایران در باره کنسرتها و آلبوم هایش،  نظرات و مصاحبه هایی با هنرمندان برجسته ایرانی درباره محمدرضا شجریان، متن آوازها و تصنیف های اجرا شده توسط خسرو آواز ایران، این خواهد توانست مجموعه ای مفید برای تمام دوستداران شجریان و محققان موسیقی باشد.

مولف کتاب در ادامه افزود: ایده اصلی این اثر از ابتدا متعلق به خودم بود که در ابتدا با عنوان لطیفه نهانی با مجوز رسمی و دستخط شخص استاد شجریان توسط نشر ماهور منتشر شد.

اما در ادامه و بنا به دلایلی که دوست ندارم به بیان آنها بپردازم از انتشار مجدد آن کتاب بصورت نسخه جدید خود داری کردم و بهتر دیدم که ارمان های خود را در تالیف چنین مجموعه ای با تالیف کتاب خسرو خوبان دنبال کنم که این کتاب در سال ۱۳۸۸ توسط انتشارات شلفین منتشر شد.

وی در ادامه افزود: پس از انتشار این کتاب در نشر شلفین با همفکری با همایون شجریان و شخص استاد تصمیم بر حذف و جایگزینی برخی از مطالب برای انتشار مجدد گرفتیم.

وی افزود: نهایتا نسخه فعلی توسط نشر ماهریس با مدیریت مجید بدرکوهی با مطالبی متنوع تر و درج سخنانی از شهرام ناظری، ضیا موحد، محمود دولت آبادی و تنی چند از بزرگان ادب و فرهنگ ایران با تاخیر زیاد که مهمترین علت آن را باید بیماری استاد شجریان و برخی مشکلات دیگر دانست اکنون آماده انتشار است.

156995546

کتاب خسرو خوبان فرصت طلبی از این روزها نیست

این نویسنده درباره همزمانی وخامت حال شجریان در روزهای اخیر و آماده انتشار شدن این کتاب گفت: این همزمانی به هیچ عنوان عمدی نبوده و من تحت هیچ شرایطی مایل نیستم از این ماجراها برای بیشتر دیده شدن و یا احتمال فروش بالاتر کتاب سو استفاده کنم.

وی افزود: این کتاب در سال ۱۳۸۷ برای انتشار آماده بود اما بواسطه همان مشکلاتی که پیشتر اشاره شد انتشار این کتاب تاکنون به تعویق افتاده است.

گفتنی است قبل از کتاب خسرو خوبان ، نویسنده این اثر کتابهایی تحت عنوان نغمه ساز جاویدان در ۵ جلد با نگاهی به زندگی هنری علی تجویدی، کتاب زندگی هنری همایون خرم و کتاب زندگی هنری حبیب الله بدیعی را تالیف و روانه بازار کرده است.

چاپ اول کتاب خسرو خوبان توسط نشر ماهریس، با تیراژ ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۹۵۰۰۰ تومان در حال حاضر اماده انتشار و رونمایی در بازار کتاب است.

 

محمدرضا شجریان شجریان مهرداد حبینی نژاد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین