کد خبر: 46688 A

بلبل مازندران به خاک سپرده شد

بلبل مازندران به خاک سپرده شد

پیکر ابوالحسن خوشرو، استاد آواز تبری در روستای ساروکلا زادگاهش تشییع و به خاک سپرده شد.

ایران آرت: پیکر استاد ابوالحسن خوشرو پیشکسوت موسیقی مقامی مازندران که شامگاه شنبه دار فانی را وداع کرد، بعدازظهر یکشنبه با حضور دوستداران فرهنگ و هنر در قائمشهر تشییع شد.

پیکر این هنرمند نامدار در روستای ساروکلا زادگاهش تشییع و به خاک سپرده شد.

ابوالحسن خوشرو متولد ۱۳۲۵ روستای ساروکلای قائم شهر و فارغ التحصیل انستیتو امور هنری تهران است، او از دوران کودکی و نوجوانی تحت تشویق خانواده، شیفته موسیقی فولکلوریک مازندران شد و از همان سال‌ها به فراگیری و نواختن سازهای بادی و کوبه ای پرداخت.

به گزارش مهر، خوشرو با الهام از شیوه استادان منطقه از جمله نظام شکارچیان و صفی الدین محمدی، زمزمه‌های کتولی، امیری، طالبا و… را تجربه کرد و به خواندن روی آورد. او یکی از برجسته‌ترین خوانندگان و نوازندگان استان بوده و شاگردان زیادی را آموزش داده و در بسیاری از آلبوم‌ها و کنسرت‌های موسیقی حضور داشته است.

وی چندی پیش موفق به دریافت نشان درجه یک هنری شده بود، وی آفرینشگر خوانش تازه‌ای از آواز تبری و احیاگر حماسه‌های پنهان سرزمین مادری است، بی‌شک صدای او صدای درختان هیرکانی است که پا در زمین و سر به خورشید دارند.

وی با تسلط در ردیف‌های آوازی و دقت در رفتار کلمه، اتفاقی فراهم کرد تا در کم کردن اندوه و فراوانی شادی‌های مردم نقشی غیر قابل انکار داشته باشد. از ویژگی‌های ممتاز استاد خوشرو تأثیر فزاینده بر جوانان در پیروی از لحنی است که پیوند سنت و مدرنیته است.

 

موسیقی موسیقی نواحی موسیقی مقامی ابوالحسن خوشرو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین