کد خبر: 46849 A

تعطیلی سینماها و کنسرت‌‌ها تا کی ادامه دارد؟

تعطیلی سینماها و کنسرت‌‌ها تا کی ادامه دارد؟

تعطیلی برنامه‌های هنری در سطح کشور در حالی یک هفته دیگر تمدید شد که با ادامه این وضعیت احتمال دارد اکران‌های نوروزی سینما هم به تعویق بیفتد.

ایران آرت: پیرو اطلاعیه‌های قبلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و باتوجه به پایدار بودن شرایط انتقال بیماری کرونا، تعطیلی تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی سراسر کشور تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

متن اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شرح ذیل است:

"ضمن قدردانی از ملت بزرگ ایران و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در رعایت نکات بهداشتی و عمل به توصیه‌های بهداشتی پیشگیرانه و همچنین همراهی شایسته فعالان و صنوف فرهنگی و هنری، بدینوسیله اعلام می‌شود نظر به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و مشورت صنوف دست‌اندرکار فرهنگی، باتوجه به پایدار بودن شرایط انتقال این بیماری، تعطیلی تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی سراسر کشور تا یک هفته دیگر ( ۲۲ /۱۲ / ۹۸) ادامه دارد.

لازم به ذکر است نحوه ادامه برنامه‌ها پس از تاریخ یاد شده و بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا اطلاع‌رسانی خواهد شد."

در همین رابطه و به دنبال ابراز نگرانی و سردرگمی جمعی از فیلمسازانی که آثارشان مدتی قبل روی پرده رفته بود و اینکه ادامه اکران فیلم‌هایشان با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماها و نیز پیش‌رو بودن اکران نوروزی، وضعیت نامشخصی پیدا کرده، محمد مهدی طباطبایی‌نژاد درباره تمهیدات لازم برای جبران این تعطیلی‌ها و تصمیم‌گیری برای اکران فیلم‌هایی که روی پرده بودند، گفت: در قراردادهای بیمه‌ای مواردی قید شده است که در شرایط فورس¬ماژور تصمیم‌ها به زمان خودش موکول می‌شود و شرایط جامعه، یک شرایط فورس ماژورِ متفاوت است. من این قول را می‌دهم که تمام حقوق مترتب بر فیلم‌ها را ملاحظه خواهیم کرد و کمک می‌کنیم تا اگر این شرایط فعلی به فیلمی لطمه زده، جبران شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه جامعه بر این بلیه (شیوع کرونا ویروس) غلبه کند و شادی به جامعه برگردد، ادامه داد: برای فیلم‌هایی که در این اوضاع خسارت دیدند یا به اکران طبیعی خود دست پیدا نکردند، تمهیداتی از سوی سازمان سینمایی در نظر گرفته خواهد شد که ممکن است اکران مجدد باشد، یا اکران دوم یا اکران آزاد.  در این باره فعلا نمی‌توان راه حل نهایی را مشخص کرد ولی آنچه مسلم است شرایط جبران اکران فیلم‌هایی است که اکران شده بودند و در بدو ورود به سینماها تعطیل شدند که حقوق آنها در نظر گرفته می شود.

طباطبایی‌نژاد درباره اکران نوروز هم بیان کرد: همه امید ما این است که اکران نوروز به تعویق نیفتد و شرایط برای بازگشایی سینماها فراهم شود ولی ممکن است شرایط بهداشتی و سلامتی جامعه ایجاب کند که تعطیلی‌ها بیشتر ادامه داشته باشند.  در این باره ما هم با تصمیم جدید باید عمل کنیم چون خود ما هفته به هفته بر اساس ستاد ملی مبارزه با کرونا دستور می‌گیریم و هنوز به طور قطعی نمی‌شود، تصمیم‌گیری کرد.

 

 

کنسرت سینما لغو کنسرت ویروس کرونا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین