کد خبر: 46850 A

خواننده متهم به آزار جنسی تحریم شد

خواننده متهم به آزار جنسی تحریم شد

نام پلاسیدو دومینگو، خواننده مشهور اپرا از برنامه هنرمندان جوان اپرای ملی واشنگتن حذف شد.

ایران آرت: به دنبال مطرح شدن اتهامات مرتبط با موارد متعددی از آزار جنسی توسط پلاسیدو دومینگو، خواننده تِنور مشهور اسپانیایی-مکزیکی، نام این هنرمند از برنامه هنرمندان جوان "اپرای ملی واشنگتن" حذف شد.

این خانه اپرا روز سه شنبه اعلام کرد که پس از یک رشته تحقیقات مستقل، معلوم شد که این خواننده افسانه‌ای تنور، هنگام فعالیت در این مرکز هنری چندین زن را مورد آزار جنسی قرار داده بود.

آقای دومینگو از سال ۱۹۹۶ تا سال ۲۰۱۱ به عنوان مدیر هنری و بعد از آن در سمت مدیرکل در اپرای ملی واشنگتن مشغول به فعالیت بود. او برنامه هنرمندان جوان را در سال ۲۰۰۲ بنیان گذاشت.

انجمن صنفی هنرمندان موسیقی آمریکا، اتحادیه اصلی که به نمایندگی هنرمندان اپرا فعالیت می‌کند، هفته گذشته اعلام کرد که تحقیقات چهار ماهه‌ نشان داده است که این خواننده ۷۹ ساله "رفتار‌های ناشایست جنسی داشته است."

پلاسیدو دومینگو در پی این اتهامات در ابتدای پاییز سال جاری از مدیریت اپرای لس‌آنجلس استعفا داد. او گفت اتهامات جنسی، توانایی او برای ادامه دادن وظایفش را به خطر انداخته و به همین دلیل تصمیم به استعفا گرفته است. 

دومینگو اواخر تابستان در جشنواره سالزبورگ به روی صحنه رفت. استقبال از اپرای خواننده سرشناس اسپانیایی به اندازه‌ای بود که روزنامه کلاین سایتونگ اتریش با سرخط "پیروزی در سالزبورگ و تشویق ایستاده دومینگو با وجود اتهام‌ها" به آن پرداخت. 

دومینگو از برجسته‌ترین خواننده‌های اپرا در قرن بیستم و همراه با لوچیانو پاواروتی و خوزه کارراس سه تنور سرشناس چند دهه اخیر هستند و اجراهایش در ۷۹ سالگی همچنان در سالن‌های پر روی صحنه می‌رود. او بیش از ۱۰۰ آلبوم و ۱۴ جایزه گرمی در کارنامه دارد و اوایل سال چهار هزارمین اجرای خود را در ۶۰ سال فعالیت حرفه‌ای جشن گرفت.

اپرا خواننده اپرا پلاسیدو دومینگو اپرای ملی واشنگتن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین