کد خبر: 47003 A

چرا "خراسانیات" شجریان منتشر شد؟

چرا "خراسانیات" شجریان منتشر شد؟

آلبوم "خراسانیات" با آواز محمدرضا شجریان قرار بود امروز دوشنبه 19 اسفندماه منتشر شود.

ایران آرت: بنا به گفته سایت "بیپ توینز" نسخه فیزیکی آلبوم "خراسانیات" اثر منتشر نشده استاد شجریان و زنده‌یاد پرویز مشکاتیان فردا سه‌شنبه 20 اسفندماه منتشر می‌شود.

به گزارش ایلنا، سایت "بیپ توینز" ضمن تشکر از همراهی و صبوری علاقمندان به موسیقی ایرانی، در اینباره نوشته است: " ضمن پوزش، پخش فیزیکی آلبوم، برای ارسال به شهرستان‌ها به علت محدودیت تردد و مشکلات بوجود آمده‌ اخیر به تاخیر خورده است و برای اینکه پخش فیزیکی و دیجیتال به صورت هماهنگ صورت پذیرد آلبوم با 24 ساعت تاخیر منتشر خواهد شد."

آلبوم "خراسانیات" قرار بود امروز دوشنبه 19 اسفندماه منتشر شود. "خراسانیات" اثر شنیده‌ نشده‌ای است با صدای محمدرضا شجریان و آهنگسازی زنده‌یاد پرویز مشکاتیان.

در این اثر که برگرفته از موسیقی مقامی خراسان است، از اشعار باباطاهر عریان و ملک‌الشعرای بهار بهره گرفته شده است. ضبط استودیویی این آلبوم مربوط به سال 1365 بوده اما تا به حال منتشر نشده است. اجرای موسیقی این اثر را گروه عارف برعهده داشته که از نوازندگان این گروه می‌توان به پرویز مشکاتیان، منصور سینکی، جمشید عندلیبی، محمد فیروزی، اردشیر کامکار، بیژن کامکار و ارژنگ کامکار اشاره کرد.

​به گزارش ایران‌آرت، محمدرضا شجریان در ادامه روند درمان خود همچنان در بیمارستان جم بستری است. ظهر امروز در اطلاعیه جدید بیمارستان جم، وضعیت جسمی شجریان "پایدار" اعلام شد. بیمارستان جم اعلام کرد شجریان به منظور مراقبت بیشتر و بهتر کماکان در بیمارستان بستری خواهد بود. 

 

محمدرضا شجریان پرویز مشکاتیان خراسانیات
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین