کد خبر: 47320 A

بیماری حمید هیراد از زبان خودش/ درد سه ساله آقای خواننده

بیماری حمید هیراد از زبان خودش/ درد سه ساله آقای خواننده

حمید هیراد در گفت‌وگو با محمدعلیزاده روی آنتن زنده شبکه ۵ در برنامه "بهار جان"، از درگیری ۳ ساله‌اش با بیماری‌ سرطان گفت.

ایران آرت، محمد علیزاده، خواننده موسیقی پاپ با برنامه "بهار جان" که شب گذشته (دوشنبه ۲۶ اسفند)، روی آنتن زنده شبکه پنج سیما رفت، برای اولین‌بار حضور در عرصه اجرا را تجربه کرد. او که هیراد حاتمی را در اجرای این برنامه همراهی می‌کرد، حضور در برنامه "بهار جان" را یک وظیفه ملی در قبال مردم دانست تا شاید بتواند در این بحران، یک خدمتی در حق مردم انجام دهد؛ چرا که این مردم هستند که هنرمندان را بزرگ می‌کنند و به آنها جایگاه می‌دهند.

در ابتدای برنامه، علیزاده در پاسخ به این پرسش که "اولین صدایی که به دلت نشست و بسیار از آن استقبال کردی چه زمانی و صدای چه کسی بود؟"، گفت: "حدودا نه سالم بود و آن زمان در ماه مبارک تلویزیون یک آوازی را از استاد محمدرضا شجریان پخش می‌کرد که آواز افشاری بود. آن زمان  شیفته آن صدا شدم و فهمیدم چه قدر به موسیقی علاقه دارم و عاشق آن هستم."

او ادامه داد: "بسیار خوشحالم در دوره‌ای زیست می‌کنم که صدای استاد شجریان و صدای تار  استاد محمدرضا لطفی را شنیدم این بسیار برای من با ارزش است و از همین جا برای استاد شجریان آرزوی سلامتی و بهبودی می‌کنم."

به گزارش خبرآنلاین، مهمان ویژه اولین برنامه "بهار جان"، حمید هیراد بود؛ خواننده‌ای که از روز گذشته خبر ابتلای او به بیماری سرطان خون با بازتاب‌های زیادی همراه بوده است. او که پس از انتشار این خبر، اولین‌بار بود که در یک برنامه تلویزیونی حاضر می‌شد، پس از اینکه ویدئویی از ساز زدنش بر روی تخت بیمارستان پخش شد، گفت: "دو سال و نیم پیش، شهریور ۹۶ یک سری غدد لنفاوی زیر گلویم درآمد. ساخت اثر "شوخیه مگه" هم از روی تخت بیمارستان شروع شد."

او در ادامه، با اشاره به واکنش‌ها به این قطعه گفت: "آرزوی هر خواننده‌ای این است که آهنگی که می‌سازد به دل مردم بنشیند. این اتفاق برای من افتاد و در آن لحظه که می‌دیدم دابسمش می‌سازند با این آهنگ و به من محبت دارند، اشک می‌ریختم. در آن واحد به من خبر داده شد که حداکثر یک ماه دیگر زنده هستم. اصلا به این فکر نبودم که چرا یک ماه دیگر زنده هستم و هیچوقت هم نشده که فکر کنم چرا من؟ یک دانشمندی می‌گفت وقتی همه چی خوب است، چرا نمی‌گویید چرا من؟ قطعا من باید یک سری چیزها را در ده، دوازده سال یاد می‌گرفتم ولی این اتفاق باعث شد در پنج، شش ماه متوجه این شوم که دنیا فانی و گذرا است."

حمید هیراد در پاسخ به این سوال که چرا همان زمان خبر ابتلا به این بیماری را رسانه‌ای نکردی گفت: "ذات من و قلب من طوری است که اصلا دوست ندارم خبر بدی را به کسی بگویم و نمی‌خواستم با این خبر کسی را ناراحت کنم."

او سپس از ویدئویی گفت که در همان زمان منتشر شد؛ از پلی‌بک خواندنش در یک کنسرت، ویدئویی که انتقادات فراوانی را روانه این خواننده پاپ کرد. او برای اولین بار درباره دلیل پلی‌بک خواندنش روی صحنه کنسرت شیراز چنین گفت: "در آن شرایط که آن اتفاق افتاد، از زمانی که این خبر را به من دادند، من شروع به شیمی درمانی کردم . دو، سه ساعت قبل از آن اتفاق، حال من بد شد. هیچ‌کس نمی‌دانست من چه مشکلی دارم و اصلا نمی‌خواستم بگویم این بیماری را دارم و نمی‌توانستم سه ساعت مانده به کنسرت آن را لغو کنم.  دکتر به من گفت نمی‌توانی قسمت بالای صدایت را بخوانی؛ به مغزت فشار می‌آید. در یک قسمت از یک ترک، این اتفاق افتاد و اولین و آخرین بار در کنسرت‌های من رخ داد."

 

 

سرطان حمید هیراد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین