کد خبر: 47644 A

لطفی، شهناز، علیزاده و فرهنگ شریف در یک آلبوم

لطفی، شهناز، علیزاده و فرهنگ شریف در یک آلبوم

آلبوم "خوشه‌چینِ بوستان عشق" شامل قطعاتی از بزرگان تارنوازیِ ایران و تنظیم و تار مازیار شاهی با همراهی تمبک و دایر گوهرناز مسائلی منتشر شد.

ایران آرت: در آلبوم "خوشه‌چینِ بوستانِ عشق" قطعاتی از میرزاحسین‌قلی، علینقی وزیری، مرتضی نی‌داوود، جلیل شهناز، غلام‌حسین بیگجه‌خانی، فرهنگ شریف، محمدرضا لطفی و حسین علیزاده اجرا شده‌ است.

در بروشور آلبوم به قلم مازیار شاهی آمده است: "در آلبوم "خوشه‌چین بوستان عشق" درک و دریافتم از تأثیرگذارترین تارنوازان زندگی‌ام را اجرا کرده‌ام؛ دریافتی بر اساس بضاعت اندک هنری‌ام طی سال‌ها زندگی با ساز این بزرگان. خواستم با انتشار این آلبوم ابراز ارادتی به ایشان داشته باشم.

آیا هدفم کپی کاری صرف بوده؟ بی‌تردید خیر. هر آهنگی که در این آلبوم اجرا شده، با نگاه به شیوه‌ کلی نوازندگی استادی بوده که آهنگ را اجرا کرده‌؛ نه کپی نعل به نعل حالات اجرایی همان آهنگِ خاص."

با توجه به شیوع ویروس کرونا، آلبوم "خوشه‌چین بوستان عشق" در حال حاضر فقط به صورت فروشِ دیجیتال ارائه شده‌ است و نسخۀ فیزیکی آن پس از بهبودِ شرایط عرضه خواهد شد.

مازیار شاهی متولد ۱۳۶۰ مشهد، آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار است. او در دو گروه "عارف" به سرپرستی زنده‌یاد پرویز مشکاتیان و گروه "شیدا" به سرپرستی زنده‌یاد محمدرضا لطفی به عنوان نوازنده تار حضور داشته و جزو نوازندگانِ جوانی است که با هر دوی این اساتید موسیقی ایرانی همکاری داشته است. آلبوم‌های "مشق عشق"، "در مکتب عشق"، و "قافله‌سالار عشق" از جمله آثار شخصی او، و نوازندگی در آلبوم‌های "وطنم ایران"، "یادواره‌ی عارف"، "سایه‌ی جان"، و "هنر گام زمان" در گروه "شیدا"ی استاد محمدرضا لطفی بخشی از فعالیت‌های هنری او هستند.

 

حسین علیزاده محمدرضا لطفی جلیل شهناز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین