کد خبر: 48059 A

شمارش معکوس برای متفاوت‌ترین کنسرت یانی

شمارش معکوس برای متفاوت‌ترین کنسرت یانی

شمارش معکوس برای اجرای زنده یانی، موسیقیدان مشهور اهل یونان از هم اکنون آغاز شده است.

ایران آرت: در ادامه حرکت هنرمندان موسیقی جهان در برگزاری کنسرت آن‌لاین همزمان با روزهایی که تمام مردم دنیا برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا خانه‌نشینی را انتخاب کردند، یانیس کریسومالیس هنرمند بین المللی مطرح جهان که با اجرای کنسرت آکروپولیس خود با رهبری شهرداد روحانی توانست رکورد جهانی بازدیدهای اینترنتی را از آن خود کند و به یکی از مشهورترین موسیقیدان‌های جهان تبدیل شود، امشب (سه شنبه ۲۶ فروردین) کنسرت زنده خود را که قرار است از طریق فضای مجازی پخش شود، برای مردم جهان اجرا خواهد کرد .

به گزارش ایرنا، یانیس کریسومالیس مشهور به یانی، موسیقی‌دان، پیانیست، نوازندهٔ کیبورد و آهنگساز اهل یونان و ساکن ایالات متحده است. موسیقی یانی تلفیقی از سبک‌های جاز، موسیقی دوره کلاسیک، سافت راک و موسیقی جهان است و بخش عمدهٔ آهنگ‌های او را سازهای موسیقی تشکیل می‌دهند.یانی با کنسرت زنده در آکروپولیس به شهرت رسید.

 آلبوم این اجرا با فروش بیش از ۷ میلیون نسخه، دومین کنسرت موسیقی ویدئویی پرفروش تاریخ است. علاوه بر آن، یانی به دلیل اجرا در مکان‌های تاریخی از قبیل تاج محل در هند، شهر ممنوعه در چین، برج خلیفه در امارات متحده عربی، کاخ کرملین در روسیه، دژ اِل‌مورو در پوئرتوریکو، شهر باستانی جبییل در لبنان، تئاتر رومی کارتاژ در تونس، کاخ لاکشمی ویلاز در هند، اهرام مصر و ابوالهول بزرگ جیزه،و جبل القلعه در اردن بیش از پیش شناخته شده‌است.

دست‌کم ۱۶ آلبوم یانی رتبهٔ نخست را در دسته‌بندی "آلبوم عصر نوی برتر" مجله بیلبُرد به‌دست آورده‌اند و دو آلبوم در زمان من و جرئت آرزو نامزد جایزه گرمی شده‌اند.تا پایان سال ۲۰۱۱ میلادی، یانی دربرابر بیش از ۲ میلیون نفر در ۲۰ کشور دنیا کنسرت زنده اجرا کرده و آلبوم‌هایش فروشی بیش از ۲۰ میلیون نسخه داشته‌اند.

ساخته‌های یانی در برنامه‌های تلویزیون‌های تجاری و به ویژه برای رخدادهای ورزشی استفاده شده‌اند و از دیرباز در جمع‌آوری کمک‌های مالی برای تلویزیون‌های همگانی مؤثر بوده‌اند. او موسیقی فیلم نیز کار کرده‌است و ساخت موسیقی برای یک آگهی تلویزیونی شرکت بریتیش اِروِیز که برندهٔ جایزه شد را عهده‌دار بوده‌است.

این هنرمند به ترکیب موسیقی الکترونیک سینی سایزر با ارکستر سمفونی، محبوبیت کامل بخشید. او در خلق موسیقی خود از موسیقی‌دانانی با ملیت‌های گوناگون از جمله آرمن آناسیان، شهرداد روحانی ، پدرو اوستاچه،کارن بریجز و حسین جفری و تعداد زیادی از هنرمندان بین المللی استفاده نموده‌است و انواعی از سازهای جالب توجه را بکار گرفته‌است. درپی تأثیراتی که یانی از فرهنگ‌های گوناگون جهان پذیرفته‌است، او را "هنرمند جهانی حقیقی" و موسیقی‌اش را بازتابی از فلسفهٔ "یک دنیا، یک‌نفر"  و "آمیزه‌ای از گلچین نواهای قومی" لقب داده‌اند.

گفتنی است که شمارش معکوس اجرای زنده امشب این هنرمند در صفحه https://youtu.be/UsR1FWSFQZY آغاز شده است.

 

کنسرت آنلاین یانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین