کد خبر: 48160 A

دومین سورپرایز باب دیلن در سال ۲۰۲۰

دومین سورپرایز باب دیلن در سال ۲۰۲۰

"من بسیارانم" عنوان دومین تک آهنگی است که باب دیلن، خواننده و ترانه‌سرای سرشناس در سال جدید میلادی منتشر کرده است.

ایران آرت: ۲۰ روز پیش در تاریخ ۲۷ ماه مارس (۹ فروردین) باب دیلن پس از ۸ سال وقفه در خلق و ارائه اثری جدید، با انتشار طولانی ترین تک آهنگ خود با عنوان "قتلی به غایت اشتباه" با مدت زمان ۱۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه، طرفداران خود در سرتاسر جهان را غافلگیر کرد. او حالا با فاصله ای نزدیک دومین تک آهنگ خود را با عنوان "من بسیارانم" با مدت زمان ۴ دقیقه و۳۰ ثانیه منتشر می کند.

نکته‌ای که بلافاصله با انتشار این تک آهنگ با سوالات و ابهاماتی مواجه شده این است که دیلن در این اثر هم عنوان و هم خط پایانی هر استَنزا(نوعی از بند یا مصراع در بحور شعری انگلیسی) را از شعر معروف "ترانه خودم" اثر والت وایتمن بهره برده است.

به گزارش فارس، باب دیلن این دو ترانه را پس از وقفه ای طولانی مدت و از آخرین اثرش در سال ۲۰۱۲ با عنوان "طوفان"(Tempest) منتشر کرد. اثر اول با عنوان "قتلی به غایت اشتباه" را سه هفته پیش بدون اعلام قبلی و در نیمه شب ۲۷ مارس منتشر کرد. حالا اثر دوم را امروز ۱۷ آوریل(۲۹ فروردین) با عنوان "من بسیارانم" منتشر کرد.

نکته قابل تامل اینکه باب دیلن عنوان قطعه اول را از ویلیام شکسپیر نویسنده شهیر انگلیسی عاریه گرفته و حالا این بهره ازدیگران را گسترش داده و علاوه بر  نام قطعه در تمام استَنزاهای آخر هر بند از شعرش از ترانه "ترانه خودم" اثر معروف والت وایتمن بهره برده است. 

با این وجود که آهنگ جدید یک چهارم زمان آهنگ قبلی است اما در سرعت و نوع انتشار، نبود درامز(کوبه ای)، غَلت ها و تکنیک های صوتی و بداهه نوازی گیتاریست دارای شباهت هایی با آن قطعه است. 

باب دیلن همانطوری که در مورد تک آهنگی که سه هفته پیش منتشر کرد، برای انتشار این اثر جدید نیز توضیحی ارائه نکرد.

باب دیلن خواننده، آهنگساز، شاعر، و نویسندهٔ آمریکایی و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۶ است. وی که در سبک موسیقی بومی آمریکا به فعالیت می‌پرداخت، در دههٔ ۱۹۶۰ میلادی به سبک راک روی آورد و اشعار عاشقانهٔ راک اند رول روز را با اشعار ادبی و روشنفکرانهٔ کلاسیک در هم آمیخت. دیلن در پدیدار شدن سبکی در موسیقی به نام راک بومی (Folk Rock) در اواسط دههٔ شصت بسیار تأثیرگذار بود و به شکسپیر هم‌نسلان خود شهرت یافت. 

 

موسیقی پاپ باب دیلن خواننده پاپ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین