کد خبر: 48232 A

دو میلیون دلار برای شعر آقای خواننده/ عکس

دو میلیون دلار برای شعر آقای خواننده/ عکس

اشعاری که توسط باب دیلن نوشته شده، با مبلغ ۲/۲ میلیون دلار به حراج گذاشته می‌شوند.

ایران آرت: اشعار دست نوشته باب دیلن مربوط به یکی از آثار وی در سال‌های ۱۹۶۰ با نام "زمانه در حال تغییر است"، با مبلغ پایه ۲/۲ میلیون دلار به حراج گذاشته شده است.

اثر "زمانه در حال تغییر است" که در سال ۱۹۶۳ توسط باب دیلن نوشته شد، در آلبومی به همین نام در سال ۱۹۶۴ انتشار یافت و یکی از نمادین‌ترین آهنگ‌های اعتراضی در دهه ۶۰ میلادی محسوب می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، گری زیمت صاحب این حراجی می‌گوید: دو اثر دیگر از این خواننده یکی مربوط به اثر "هومسیک بلوز" به ارزش ۱.۲ میلیون دلار و دیگری محصول سال ۱۹۶۹ به مبلغ ۶۵۰ هزار دلار به حراج گذاشته خواهد شد.

گری زیمت درباره قیمت پایین‌ این آثار در حراجی گفت: این آثار به آن اندازه که ماندگار هستند، مهم نیستند. اثر هومسیک بلوز، قطعاً یکی از آهنگ‌های مهم دیلن (ترانه سرا و آهنگساز) است، اما نمی توان آن را هم سطح با اثر "زمانه در حال تغییر است" دانست.

دیلن ۷۸ ساله، ماه گذشته اولین موسیقی اورجینال خود را بعد از ۸ سال منتتشر کرد. در سال ۲۰۱۶ دیلن به تنها خواننده و ترانه سرایی تبدیل شد که جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرده است.

اشعار دست نوشته باب دیلن به حراج گذاشته می‌شود

اخیراً جمع آوری اشعار موسیقی‌های معروف (مخصوصاً وقتی به صورت دست نوشته باشند)، به یکی از موارد مورد علاقه کلکسیونر‌ها تبدیل شده است.

مثلاً، پیش نویس ۱۶ صفحه‌ای دان مکلین برای آهنگ معروف "پای آمریکایی" در سال ۲۰۱۵ به مبلغ ۱.۲ میلیون دلار به حراج گذاشته شد. همچنین متن ترانه "هی جود" اثر پال مک کارتنی در یک حراجی آنلاین، اوایل این ماه ۹۱۰ هزار دلار به فروش رسید!

باب دیلن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین