کد خبر: 48819 A

نوازنده‌ای که برخلاف بیژن مرتضوی سراغ خوانندگی نرفت

نوازنده‌ای که برخلاف بیژن مرتضوی سراغ خوانندگی نرفت

سامان احتشامی درباره این‌که چرا برخی نوازندگان به سراغ خوانندگی می‌روند توضیحاتی را ارائه کرد.

ایران آرت: سامان احتشامی، نوازنده پیانو، جمعه ۱۹ اردیبهشت، در تالار وحدت روی صحنه رفت و کنسرت او به صورت آنلاین پخش شد.

او پیش از این کنسرت در گفتگو با خبرآنلاین در پاسخ به این سوال که آیا قصد ندارد مثل برخی دیگر از نوازندگان، رو به خوانندگی بیاورد. گفت: "خدا آن روز را نیاورد (با خنده). همان‌طور که دروازه‌بانی فوتبال یک وجنات می‌خواهد، همان‌طور که وزنه‌برداری یک هیکل درست می‌طلبد؛ خوانندگی هم یک مقدماتی نیاز دارد."

او ادامه داد: "فرض کنید من اندام و قدرت رضازاده را داشتم، بازهم باید تمرین می‌کردم تا وزنه بزنم؛ خوانندگی هم همین‌طور است. اول از همه باید خوشتیپ بود، همچنین باید یک "آنی" داشته باشید و مخاطب را جذب کنید. همچنین خواننده باید صدایش از نظر موسیقایی کوک باشد و بعد از همه این مقدمات، باید علم سلفژ بداند، بیانی درست داشته باشد و کلمات و جملات را درست تلفظ کند. با توجه به این که من این‌ها را ندارم، هیچگاه به خوانندگی به عنوان یک شغل نگاه نمی‌کنم."

احتشامی افزود: "نوازندگانی مثل بیژن مرتضوی اگر بعدا به کسوت خواننده درآمدند، شاید از نظر مالی مجبور شده‌اند این کار را بکنند. البته خواننده خوبی هم شد اما قبلش با نوازندگی ویلن هم سرشناس شده بود و قطعا نوازندگی‌اش از خوانندگی‌اش بهتر است."

​وی ادامه داد: البته هیچ وقت نگفته‌ام که نخواهم خواند، چرا که قبلا هم این کار را کرده‌ام. در فیلم «گذر موقت» کار افشین هاشمی، هم موسیقی را ساختم و هم خواندم. شاید یک جایی روی صحنه هم بخوانم و ... اما هیچ‌گاه خوانندگی شغل من نخواهد شد. 

​این نوازنده همچنین درباره برنامه‌هایش در روزهای کرونایی گفت: بنده به عنوان موزیسین، یکی از وظایفم، سرگرم کردن مردم در این اوضاع قرنطینه بر اثر همه‌گیری کرونا است. ساز زدن برای مردم، وظیفه من است. 

 

نوازنده سامان احتشامی بیژن مرتضوی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین