ایران آرت: کیهان کلهر، نوازنده بین‌المللی کشورمان که بیشتر به‌عنوان کمانچه‌نوازی چیره‌دست شناخته می‌شود، در نخستین روز خردادماه کنسرتی را به صورت آنلاین برگزار و برای علاقمندان خود سه‌تار نواخت. 

​به گزارش ایران‌آرت، کلهر این کنسرت یک ساعته را با قطعه‌ای در دستگاه سه‌گاه آغاز کرد و در ادامه قطعات دیگری را در دستگاه چهار مضراب و ابوعطا نواخت. در پایان کنسرت نیز به یاد محمدرضا شجریان، قطعه "از غم عشق تو ای صنم" را با سه‌تار اجرا کرد.

​این نوازنده درباره کنسرت آنلاین خود نوشت: "فرخنده‌ترین روز تقویم، زادروزِ عالی‌شأن "جلیل شهناز" را برای ارائه‌ی این تکنوازی برگزیدم و ساعتی که دقایق واپسینش با یاد استاد "محمدرضا شجریان" سر شد را به‌همراهی سه‌تار خوش‌خوان و خوش‌دست ساخته‌ی استاد "یدالله گودرزی" با شما بزرگواران شریک شدم. امیدوارم این اجرای الکن و شکسته‌زبان را به‌گوش مهر پذیرفته باشید."

​قطعه "از غم عشق تو ای صنم" که کلهر آن را به‌عنوان حسن ختام کنسرت آنلاینش اجرا کرد، از تصنیف‌های بسیار دلنشین موسیقی ایرانی، ساخته و سروده علی اکبر شیدا است که تاکنون توسط خوانندگان و نوازندگان مختلفی از جمله محمدرضا شجریان اجرا شده است. 

 

کد خبر: 49424 |

ببینید: تک‌نوازی کیهان کلهر به یاد استاد شجریان

کیهان کلهر در کنسرت آنلاین خود قطعه "از غم عشق تو ای صنم" را با یاد محمدرضا شجریان با سه‌تار نواخت.

ارسال نظر